I Hyundai nemá na výběr a musí zpomalit výrobu. Nízká poptávka po autech všeobecně se projevila i na modelu i30, který se montuje v Nošovicích nedaleko Frýdku-Místku. Firma proto na čas ruší pracovní pátky.
Dle informací portálu iDnes.cz bude rušení výroby v pátky trvat celý leden, poté přijde přehodnocení situace. I když budou zaměstnanci doma, bude jim vyplaceno 68% platu.
Hyundai v Nošovicích byla ještě v listopadu při slavnostním otevření mnohem optimističtější. Trh je zkrátka nepředvídatelný.
I kvůli krácení výroby hatchbacku i30 bude pravděpodobně urychlen příchod kombíku i30 do moravské továrny. Původní plán počítal s koncem tohoto roku, Časem přijde i zatím nepředstavený minivan, který známe pod kódovým označením YN.
Továrna v tuto dobu zaměstnává něco přes 1800, což je přibližně polovina předpokládaného počtu 3500 mužů a žen. Kvůli nedostatečné poptávce je odložen směnný provoz a s ním i pozastaven nábor zaměstnanců, plného počtu tak automobilka pravděpodobně dosáhne později než se očekávalo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?