Svetová finančná kríza neobišla a neobíde žiadnu krajinu na svete. Dôkazom je aj veľký, vyše 47-percentný pokles v predajoch osobných a nákladných automobilov najväčšej indickej automobilky Tata Motors.
Najväčšia indická automobilka Tata Motors oznámila značný pokles záujmu o vozidlá jej značky. Nižšie predaje modelov značky sa prejavili ako na domácom indickom, takisto aj na ďalších svetových trhoch, kde sa automobily značky Tata predávajú. Hlavným dôvodom poklesu záujmu zrejme nie je nič iné, než dopady svetovej finančnej krízy.
Zatiaľ čo automobilka Tata dosiahla v decembri v roku 2007 predaj 46 678 kusov vozidiel, v minuloročnom decembri to bolo už len 25 219 kusov. Čo sa týka nákladných automobilov značky, tu sa zaznamenal pokles predaja na úrovni 51%, v decembri 2008 sa predalo len 14 056 nákladných vozidiel značky.
Nižšie predaje vozidiel sa podobne, ako automobilky Tata, dotkli aj ďalších indických automobiliek. Mahindra, najväčší výrobca indických vozidiel kategórie SUV, ohlásila za december pokles predaja o 30%, ďalší výrobca Maruti vykazuje pokles o 10%.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.