Svetová finančná kríza neobišla a neobíde žiadnu krajinu na svete. Dôkazom je aj veľký, vyše 47-percentný pokles v predajoch osobných a nákladných automobilov najväčšej indickej automobilky Tata Motors.
Najväčšia indická automobilka Tata Motors oznámila značný pokles záujmu o vozidlá jej značky. Nižšie predaje modelov značky sa prejavili ako na domácom indickom, takisto aj na ďalších svetových trhoch, kde sa automobily značky Tata predávajú. Hlavným dôvodom poklesu záujmu zrejme nie je nič iné, než dopady svetovej finančnej krízy.
Zatiaľ čo automobilka Tata dosiahla v decembri v roku 2007 predaj 46 678 kusov vozidiel, v minuloročnom decembri to bolo už len 25 219 kusov. Čo sa týka nákladných automobilov značky, tu sa zaznamenal pokles predaja na úrovni 51%, v decembri 2008 sa predalo len 14 056 nákladných vozidiel značky.
Nižšie predaje vozidiel sa podobne, ako automobilky Tata, dotkli aj ďalších indických automobiliek. Mahindra, najväčší výrobca indických vozidiel kategórie SUV, ohlásila za december pokles predaja o 30%, ďalší výrobca Maruti vykazuje pokles o 10%.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.