Značka Hyundai už několik let dotahuje veškerou svou automobilovou konkurenci. Velmi úspěšný sedan Genesis se tak možná dočká silnějšího bratříčka. Má jím být právě modernizovaný Equus, nahradí tak zastarávající model stejného jména.
Hyundai vypustil do světa první skeče modernizované limuzíny Equus. Jeho starší varianta se již několik let prodává po celé asii, v evropě a USA ale moc známý není. To má právě změnit jeho modernizace. Úspěchy sedanu Genesis jsou nesporné i přes krizi v celém automobilovém průmyslu. Nakonec ta nebude trvat věčně a po každé krizi je vždy hlad po něčem novém a neokoukaném.
Na autě budou použity ty nejmodernější technologie, jaké mají korejci k dispozici. Chybět tak nebudou led diody v předních i zadních světlech nebo hromada airbagů. Hyundai také vyvíjí svůj systém zamezující nehodám díky senzorům, které rozpoznají blížící se překážku a dokáží sami auto zabrzdit. Implementace se také pravděbodobně dočká systém pro zamezení opuštění jízdního pruhu.
O pohon se zpočátku bude starat osmiválec z Genesisu. Později možná přibyde přeplňovaný osmiváleco o objemu 5 litrů a výkonu přes 400 koní. Řadit za vás bude osmistupňová převodovka, taktéž z vývojových center Hyundai. Ta bude posílat pohon pravděbodoně na zadní kola. Oba motory budou mít přímé vstřikování benzínu a možná i funkci vypínání válců při nižší zátěži.
Do prodeje by se nový Equus měl dostat na jaře roku 2010. O něco později se počítá s jeho exportem do USA. Pokud si Hyundai udrží rozumnou cenovou politiku, půjde určítě o rovnoceného soupeře zavedeným značkám.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.