Značka Hyundai už několik let dotahuje veškerou svou automobilovou konkurenci. Velmi úspěšný sedan Genesis se tak možná dočká silnějšího bratříčka. Má jím být právě modernizovaný Equus, nahradí tak zastarávající model stejného jména.
Hyundai vypustil do světa první skeče modernizované limuzíny Equus. Jeho starší varianta se již několik let prodává po celé asii, v evropě a USA ale moc známý není. To má právě změnit jeho modernizace. Úspěchy sedanu Genesis jsou nesporné i přes krizi v celém automobilovém průmyslu. Nakonec ta nebude trvat věčně a po každé krizi je vždy hlad po něčem novém a neokoukaném.
Na autě budou použity ty nejmodernější technologie, jaké mají korejci k dispozici. Chybět tak nebudou led diody v předních i zadních světlech nebo hromada airbagů. Hyundai také vyvíjí svůj systém zamezující nehodám díky senzorům, které rozpoznají blížící se překážku a dokáží sami auto zabrzdit. Implementace se také pravděbodobně dočká systém pro zamezení opuštění jízdního pruhu.
O pohon se zpočátku bude starat osmiválec z Genesisu. Později možná přibyde přeplňovaný osmiváleco o objemu 5 litrů a výkonu přes 400 koní. Řadit za vás bude osmistupňová převodovka, taktéž z vývojových center Hyundai. Ta bude posílat pohon pravděbodoně na zadní kola. Oba motory budou mít přímé vstřikování benzínu a možná i funkci vypínání válců při nižší zátěži.
Do prodeje by se nový Equus měl dostat na jaře roku 2010. O něco později se počítá s jeho exportem do USA. Pokud si Hyundai udrží rozumnou cenovou politiku, půjde určítě o rovnoceného soupeře zavedeným značkám.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?