Co byste dělali kdybyste otevřeli garáž a tam spatřili jedno z nejceněnějších aut motoristické historie, třeba takové supervzácné Bugatti Type 57S? Jako v sedmém nebi se musí cítit jeden takový nálezce.
Bugatti Type 57S Atlante je jedním z nejvyhledávanějších veteránů na světě. Vyrobilo se jen 17 kusů tohoto vzácného vozu a jen některé se zachovaly. Za ztracený se považoval i kousek, se kterým jezdil Earl Howe, tehdejší a zároveň první prezident klub automobilových závodníků.
Až do té chvíle než děti nedávno zemřelého doktora Harolda Carra (přiléhavé jméno, že?) otevřeli tatínkovu garáž. V ní objevili dokonale zachovalé Bugatti z roku 1937 s pouhými 42 tisíci najetými kilometry.
Objev bude dražen v aukci 7. února, kde se předpokládá, že by se cena mohla dostat až na (v přepočtu) 170 milionů korun. To je opravdu vysoká cena za obsah zapomenuté garáže.
Bohužel, doba kdy se ve stodolách takovéto vzácnosti objevovaly pomalu končí. To ale neznamená že by všechno bylo objeveno. Opravdu víte co přesně skrývá vaše stodola?
I přes nespornou vzácnost tohoto vozu existují ještě unikátnější kousky. K těm se jistě řadí i Bugatti 57S Atlantic, kterého existují pouhé dva kusy ze tří vyrobených.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.