Kórejský výrobca automobilov Kia čoskoro vybaví svoj kompaktný model Ceed technológiou Stop&Start. Tento systém by mal znížiť tvorbu škodlivých emisií a prispieť k zníženiu priemernej spotreby paliva približne o 15 percent.
Jeden z najpredávanejších kompaktných modelov vo svojej triede bude čoskoro vybavený technológiou Stop&Start, ktorá sa postupne stáva samozrejmosťou vo väčšine hybridných alebo úsporných modelov. Kia dáva tomuto systému interný názov ISG (Idle Stop & Go), jeho princíp spočíva vo vypínaní motora pri rýchlosti nižšej ako 7 km/h, na rozdiel od konkurencie, kde dôjde k zhasnutiu motora až po úplnom zastavení vozidla.
Podľa automobilky dôjde za prítomnosti ISG k zníženiu kombinovanej spotreby zhruba o 15 percent oproti rovnakej motorizácii, avšak bez tohto systému. K zníženiu spotreby svojou časťou prispejú aj pneumatiky so zníženým valivým odporom. Systém ISG bude spočiatku dostupný s dvoma benzínovými motorizáciami a objemom 1,4 a 1,6 litra, neskôr ním bude vybavený aj Ceed s naftovým agregátom 1,6 CDRi.
Systém ISG bude pre Kiu Ceed s agregátmi 1,4 a 1,6 dostupný už začiatkom tohto roka, v druhej polovici roka aj s agregátom 1,6 CRDi.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.