Kórejský výrobca automobilov Kia čoskoro vybaví svoj kompaktný model Ceed technológiou Stop&Start. Tento systém by mal znížiť tvorbu škodlivých emisií a prispieť k zníženiu priemernej spotreby paliva približne o 15 percent.
Jeden z najpredávanejších kompaktných modelov vo svojej triede bude čoskoro vybavený technológiou Stop&Start, ktorá sa postupne stáva samozrejmosťou vo väčšine hybridných alebo úsporných modelov. Kia dáva tomuto systému interný názov ISG (Idle Stop & Go), jeho princíp spočíva vo vypínaní motora pri rýchlosti nižšej ako 7 km/h, na rozdiel od konkurencie, kde dôjde k zhasnutiu motora až po úplnom zastavení vozidla.
Podľa automobilky dôjde za prítomnosti ISG k zníženiu kombinovanej spotreby zhruba o 15 percent oproti rovnakej motorizácii, avšak bez tohto systému. K zníženiu spotreby svojou časťou prispejú aj pneumatiky so zníženým valivým odporom. Systém ISG bude spočiatku dostupný s dvoma benzínovými motorizáciami a objemom 1,4 a 1,6 litra, neskôr ním bude vybavený aj Ceed s naftovým agregátom 1,6 CDRi.
Systém ISG bude pre Kiu Ceed s agregátmi 1,4 a 1,6 dostupný už začiatkom tohto roka, v druhej polovici roka aj s agregátom 1,6 CRDi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.