Kariéra aktuálnej generácie nemeckého zástupcu v triede malých automobilov, Volkswagenu Polo, sa pomaly blíži ku koncu. S novou generáciou Pola sa predstaví aj jeho športový derivát s prívlastkom GTi, ktorý bude disponovať agregátom 1,4 TSI.
Aktuálna generácia malého vozidla Volkswagen Polo je v predaji už od začiatku roka 2002, faceliftom prešla v roku 2005. Nová generácia obľúbeného modelu by sa podľa dostupných informácií mala predstaviť na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte. Nové Polo príde s novým dizajnom, korešpondujúcim s aktuálnymi novinkami od Volkswagenu, no najväčšou inšpiráciou pre Polo sa stane nový Golf.
Podľa posledných informácií od Volkswagenu sa nezabudne ani na ostrú verziu Polo GTi. Na rozdiel od aktuálnej generácie GTi, ktorá mala pod kapotou benzínový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,8 litra, bude nová generácia GTi vyznávačom „downsizingu“. Pod kapotou bude tróniť známy maloobjemový prepĺňaný agregát 1,4 TSI naladený na výkon 180 koní (132 kW), ktorý bude na vozovku prenášaný pomocou manuálnej 6-stupňovej prevodovky, alebo nového 7-stupňového automatu DSG, samozrejme za príplatok. Rovnaký agregát sa nachádza aj pod kapotou nového Seatu Ibiza Cupra.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.