Kariéra aktuálnej generácie nemeckého zástupcu v triede malých automobilov, Volkswagenu Polo, sa pomaly blíži ku koncu. S novou generáciou Pola sa predstaví aj jeho športový derivát s prívlastkom GTi, ktorý bude disponovať agregátom 1,4 TSI.
Aktuálna generácia malého vozidla Volkswagen Polo je v predaji už od začiatku roka 2002, faceliftom prešla v roku 2005. Nová generácia obľúbeného modelu by sa podľa dostupných informácií mala predstaviť na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte. Nové Polo príde s novým dizajnom, korešpondujúcim s aktuálnymi novinkami od Volkswagenu, no najväčšou inšpiráciou pre Polo sa stane nový Golf.
Podľa posledných informácií od Volkswagenu sa nezabudne ani na ostrú verziu Polo GTi. Na rozdiel od aktuálnej generácie GTi, ktorá mala pod kapotou benzínový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,8 litra, bude nová generácia GTi vyznávačom „downsizingu“. Pod kapotou bude tróniť známy maloobjemový prepĺňaný agregát 1,4 TSI naladený na výkon 180 koní (132 kW), ktorý bude na vozovku prenášaný pomocou manuálnej 6-stupňovej prevodovky, alebo nového 7-stupňového automatu DSG, samozrejme za príplatok. Rovnaký agregát sa nachádza aj pod kapotou nového Seatu Ibiza Cupra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.