Kariéra aktuálnej generácie nemeckého zástupcu v triede malých automobilov, Volkswagenu Polo, sa pomaly blíži ku koncu. S novou generáciou Pola sa predstaví aj jeho športový derivát s prívlastkom GTi, ktorý bude disponovať agregátom 1,4 TSI.
Aktuálna generácia malého vozidla Volkswagen Polo je v predaji už od začiatku roka 2002, faceliftom prešla v roku 2005. Nová generácia obľúbeného modelu by sa podľa dostupných informácií mala predstaviť na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte. Nové Polo príde s novým dizajnom, korešpondujúcim s aktuálnymi novinkami od Volkswagenu, no najväčšou inšpiráciou pre Polo sa stane nový Golf.
Podľa posledných informácií od Volkswagenu sa nezabudne ani na ostrú verziu Polo GTi. Na rozdiel od aktuálnej generácie GTi, ktorá mala pod kapotou benzínový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,8 litra, bude nová generácia GTi vyznávačom „downsizingu“. Pod kapotou bude tróniť známy maloobjemový prepĺňaný agregát 1,4 TSI naladený na výkon 180 koní (132 kW), ktorý bude na vozovku prenášaný pomocou manuálnej 6-stupňovej prevodovky, alebo nového 7-stupňového automatu DSG, samozrejme za príplatok. Rovnaký agregát sa nachádza aj pod kapotou nového Seatu Ibiza Cupra.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.