Nemecká ikona nižšej strednej triedy, Volkswagen Golf šiestej generácie, dostane rovnako ako predchodca pohon všetkých kolies s názvom 4Motion. K dispozícii však bude v kombinácii len s jediným motorom 2.0 TDI.
Posledná novinka od Volkswagenu, šestkový Golf dostáva za príplatok pohon všetkých kolies 4Motion. Pohon 4x4 sa však kombinuje s jediným agregátom, a to naftovým 2.0 TDI so vstrekovaním Common-Rail, na rozdiel od predošlej generácie, kde sa pohon 4Motion dodával k dvojlitrovým motorizáciám a ku športovému Golfu R32.
Naftový agregát 2.0 TDI, ktorý bude možné kombinovať s pohonom všetkých kolies, ponúka výkon 140 koní a krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. Výkon bude prenášaný na dvojicu náprav pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorá na základe elektronických signálov prerozdelí krútiaci moment medzi dvojicu náprav podľa potreby.
Volkswagen Golf šiestej generácie v kombinácii s pohonom 4Motion nemá zvýšené ambície v teréne, to je úlohou VW Golf Cross, ktorý sa však nekombinuje s pohonom oboch náprav. Posádke zabezpečí bezpečné jazdné vlastnosti na každom povrchu vozovky, hlavne pri zhoršených poveternostných podmienkach.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.