Nemecká ikona nižšej strednej triedy, Volkswagen Golf šiestej generácie, dostane rovnako ako predchodca pohon všetkých kolies s názvom 4Motion. K dispozícii však bude v kombinácii len s jediným motorom 2.0 TDI.
Posledná novinka od Volkswagenu, šestkový Golf dostáva za príplatok pohon všetkých kolies 4Motion. Pohon 4x4 sa však kombinuje s jediným agregátom, a to naftovým 2.0 TDI so vstrekovaním Common-Rail, na rozdiel od predošlej generácie, kde sa pohon 4Motion dodával k dvojlitrovým motorizáciám a ku športovému Golfu R32.
Naftový agregát 2.0 TDI, ktorý bude možné kombinovať s pohonom všetkých kolies, ponúka výkon 140 koní a krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. Výkon bude prenášaný na dvojicu náprav pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorá na základe elektronických signálov prerozdelí krútiaci moment medzi dvojicu náprav podľa potreby.
Volkswagen Golf šiestej generácie v kombinácii s pohonom 4Motion nemá zvýšené ambície v teréne, to je úlohou VW Golf Cross, ktorý sa však nekombinuje s pohonom oboch náprav. Posádke zabezpečí bezpečné jazdné vlastnosti na každom povrchu vozovky, hlavne pri zhoršených poveternostných podmienkach.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?