Nemecká ikona nižšej strednej triedy, Volkswagen Golf šiestej generácie, dostane rovnako ako predchodca pohon všetkých kolies s názvom 4Motion. K dispozícii však bude v kombinácii len s jediným motorom 2.0 TDI.
Posledná novinka od Volkswagenu, šestkový Golf dostáva za príplatok pohon všetkých kolies 4Motion. Pohon 4x4 sa však kombinuje s jediným agregátom, a to naftovým 2.0 TDI so vstrekovaním Common-Rail, na rozdiel od predošlej generácie, kde sa pohon 4Motion dodával k dvojlitrovým motorizáciám a ku športovému Golfu R32.
Naftový agregát 2.0 TDI, ktorý bude možné kombinovať s pohonom všetkých kolies, ponúka výkon 140 koní a krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. Výkon bude prenášaný na dvojicu náprav pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorá na základe elektronických signálov prerozdelí krútiaci moment medzi dvojicu náprav podľa potreby.
Volkswagen Golf šiestej generácie v kombinácii s pohonom 4Motion nemá zvýšené ambície v teréne, to je úlohou VW Golf Cross, ktorý sa však nekombinuje s pohonom oboch náprav. Posádke zabezpečí bezpečné jazdné vlastnosti na každom povrchu vozovky, hlavne pri zhoršených poveternostných podmienkach.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.