Nemecká ikona nižšej strednej triedy, Volkswagen Golf šiestej generácie, dostane rovnako ako predchodca pohon všetkých kolies s názvom 4Motion. K dispozícii však bude v kombinácii len s jediným motorom 2.0 TDI.
Posledná novinka od Volkswagenu, šestkový Golf dostáva za príplatok pohon všetkých kolies 4Motion. Pohon 4x4 sa však kombinuje s jediným agregátom, a to naftovým 2.0 TDI so vstrekovaním Common-Rail, na rozdiel od predošlej generácie, kde sa pohon 4Motion dodával k dvojlitrovým motorizáciám a ku športovému Golfu R32.
Naftový agregát 2.0 TDI, ktorý bude možné kombinovať s pohonom všetkých kolies, ponúka výkon 140 koní a krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. Výkon bude prenášaný na dvojicu náprav pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorá na základe elektronických signálov prerozdelí krútiaci moment medzi dvojicu náprav podľa potreby.
Volkswagen Golf šiestej generácie v kombinácii s pohonom 4Motion nemá zvýšené ambície v teréne, to je úlohou VW Golf Cross, ktorý sa však nekombinuje s pohonom oboch náprav. Posádke zabezpečí bezpečné jazdné vlastnosti na každom povrchu vozovky, hlavne pri zhoršených poveternostných podmienkach.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?