Loni zemřelo na silnicích rekordně málo lidí

Marek Litzman, 2. ledna 2009, 12:54 Google+

Loňský rok se bude ve statistikách skvět jako jeden z nejméně tragických. Podruhé od Sametové revoluce zemřelo na silnicích méně než tisícovka osob, rok 2008 tak potvrdil úspěšný trend v potlačování nehodovosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: ŘSD ČR

Sdílejte článek

Za ono "úspěšné" číslo považujeme "pouhých" 984 obětí dopravních nehod. Oproti minulým letům jde o úspěch, s výjimkou roku 2006, kdy působil dočasný efekt nového silničního zákona se ještě nikdy nepodařilo srazit tuto nepříznivou statistiku takto nízko, pod magickou hranici tisíce obětí.

Ještě předloni, v roce 2007, zemřelo na silnicích 1109 osob, loni již jen 984, což znamená snížení o 12,7%.

Hodnocení důvodů je vždy ošemetné, nicméně svůj vliv mohla mít i nastupující kampaň ministerstva "Nemyslíš - zaplatíš".

Klesající trend zaznamenáváme od roku 2003, kdy na silnicích zemřelo 1319 lidí. Od té doby má křivka téměř výhradně klesající tendenci, výjimkou je jen rok 2007, kdy se oproti zmíněnému, výjimečně příznivému roku 2006 krátkodobě zvýšil.

Smutným rekordmanem je rok 1994, kdy na silnicích zemřelo 1473 osob.

 


 

Pozn. autora: osobně věřím, že oproti holedbání ministerstev vnitra a dopravy za zlepšující se stav může z velké míry stále modernější a bezpečnější vozový park s množstvím airbagů a elektronických pomocníků. Do stavu ideálního toho totiž ještě velmi mnoho chybí.

Vytisknout

Diskuze: Loni zemřelo na silnicích rekordně málo lidí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cayenne Vantage GTR

9ff Cayenne Vantage GTR - ukrutně krutý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud