...ovšem přirozeně ne barvou, to by se na důstoujnou hlavu celého Commonwealthu neslušelo. Její auto ovšem dostane pohon na ekologická paliva. Královna tak chce jít vlastním příkladem celé Velké Británii.
Britská královna v současné době využívá dvou reprezentativních vozů založených na Bentley Arnage. Vozy, které se cení na téměř 250 milionů korun, byly královně darovány samotnou značkou při příležitosti oslav padesáti let vlády Jejího Veličenstva.
Čtyřtunové pancéřované kolosy jsou poháněny motorem 6,75 o výkonu 400 koní. Takto silné vozy jistě nevzbuzují u ekologů přiliš chvály, proto spolu s módním ekologickým boomem i královna rozhodla zeleně.
Podle jejího nařízení budou oba vozy přebudovány na spalování biopaliv.
Nebude to ve šlechtické rodině poprvé, její syn, Charles, princ z Walesu, má svého Aston Martina přebudovaného na provoz upraveným starým a nepovedeným vínem, zbytek flotily čítající Jaguary nebo Range Rovery potom jezdí na použitý kuchyňský olej.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.