Nedávno jsme vám přinesli zajímavý koncept na obnovu vozového parku v Londýně. Celou soutěž ale vyhrál někdo jiný. Velmi překvapivě se vítězem stala společnost vyrábějící luxusní GT, totiž Aston Martin.
Slavné Routemastery, které se začaly vyrábět již v roce 1954, tedy před více než padesáti lety, a vyráběly se až do roku 1968, už od roku 2003 s výjimkou některých speciálních tras nejezdí. Jsou nahrazeny moderními ekvivalenty, jenže těm něco chybí. Špetka tradice.
Londýn se rozhodl uspořádat velkou soutěž o dodavatele nových autobusů pro Londýn. Jak trend velí, musí být ekologické (což je ve velmi znečištěném Londýně docela logické) a musí vypadat skvěle.
Před nějakou dobou jsme ukázali koncept Freight*bus, který nás zaujal, ten se ovšem do finálního výběru nedostal. Celou soutěž vyhrály dva koncepty, Capoco design a především Aston Martin. Tato značka překvapila snad všechny účastníky.
Obrázky najdete v galerii níže, já ještě doplním, že vybrané koncepty budou stvořeny jako prototypy 1:1 a teprve z nich bude vybrán absolutní vítěz. Aston Martin a Capoco se zatím rozdělí "jen" prémii pro vítěze designového klání ve výši 75 000 liber.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.