Nedávno jsme vám přinesli zajímavý koncept na obnovu vozového parku v Londýně. Celou soutěž ale vyhrál někdo jiný. Velmi překvapivě se vítězem stala společnost vyrábějící luxusní GT, totiž Aston Martin.
Slavné Routemastery, které se začaly vyrábět již v roce 1954, tedy před více než padesáti lety, a vyráběly se až do roku 1968, už od roku 2003 s výjimkou některých speciálních tras nejezdí. Jsou nahrazeny moderními ekvivalenty, jenže těm něco chybí. Špetka tradice.
Londýn se rozhodl uspořádat velkou soutěž o dodavatele nových autobusů pro Londýn. Jak trend velí, musí být ekologické (což je ve velmi znečištěném Londýně docela logické) a musí vypadat skvěle.
Před nějakou dobou jsme ukázali koncept Freight*bus, který nás zaujal, ten se ovšem do finálního výběru nedostal. Celou soutěž vyhrály dva koncepty, Capoco design a především Aston Martin. Tato značka překvapila snad všechny účastníky.
Obrázky najdete v galerii níže, já ještě doplním, že vybrané koncepty budou stvořeny jako prototypy 1:1 a teprve z nich bude vybrán absolutní vítěz. Aston Martin a Capoco se zatím rozdělí "jen" prémii pro vítěze designového klání ve výši 75 000 liber.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?