Nedávno jsme vám přinesli zajímavý koncept na obnovu vozového parku v Londýně. Celou soutěž ale vyhrál někdo jiný. Velmi překvapivě se vítězem stala společnost vyrábějící luxusní GT, totiž Aston Martin.
Slavné Routemastery, které se začaly vyrábět již v roce 1954, tedy před více než padesáti lety, a vyráběly se až do roku 1968, už od roku 2003 s výjimkou některých speciálních tras nejezdí. Jsou nahrazeny moderními ekvivalenty, jenže těm něco chybí. Špetka tradice.
Londýn se rozhodl uspořádat velkou soutěž o dodavatele nových autobusů pro Londýn. Jak trend velí, musí být ekologické (což je ve velmi znečištěném Londýně docela logické) a musí vypadat skvěle.
Před nějakou dobou jsme ukázali koncept Freight*bus, který nás zaujal, ten se ovšem do finálního výběru nedostal. Celou soutěž vyhrály dva koncepty, Capoco design a především Aston Martin. Tato značka překvapila snad všechny účastníky.
Obrázky najdete v galerii níže, já ještě doplním, že vybrané koncepty budou stvořeny jako prototypy 1:1 a teprve z nich bude vybrán absolutní vítěz. Aston Martin a Capoco se zatím rozdělí "jen" prémii pro vítěze designového klání ve výši 75 000 liber.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?