Nedávno jsme vám přinesli zajímavý koncept na obnovu vozového parku v Londýně. Celou soutěž ale vyhrál někdo jiný. Velmi překvapivě se vítězem stala společnost vyrábějící luxusní GT, totiž Aston Martin.
Slavné Routemastery, které se začaly vyrábět již v roce 1954, tedy před více než padesáti lety, a vyráběly se až do roku 1968, už od roku 2003 s výjimkou některých speciálních tras nejezdí. Jsou nahrazeny moderními ekvivalenty, jenže těm něco chybí. Špetka tradice.
Londýn se rozhodl uspořádat velkou soutěž o dodavatele nových autobusů pro Londýn. Jak trend velí, musí být ekologické (což je ve velmi znečištěném Londýně docela logické) a musí vypadat skvěle.
Před nějakou dobou jsme ukázali koncept Freight*bus, který nás zaujal, ten se ovšem do finálního výběru nedostal. Celou soutěž vyhrály dva koncepty, Capoco design a především Aston Martin. Tato značka překvapila snad všechny účastníky.
Obrázky najdete v galerii níže, já ještě doplním, že vybrané koncepty budou stvořeny jako prototypy 1:1 a teprve z nich bude vybrán absolutní vítěz. Aston Martin a Capoco se zatím rozdělí "jen" prémii pro vítěze designového klání ve výši 75 000 liber.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.