Čínská společnost BYD je jednou z nejdynamičtěji rozvíjejících se automobilek z tohoto regionu. Její plány na dobytí trhů v USA i v Evrop jsou naprosto zřejmé, ona sama se jimi netají a nepokrytě utočí.
Poslední novinky se týkají nasazení elektromobilů ve výrobní řadě. BYD (což mimochodem znamená Build Your Dream) se již před dobou rozhodl, že v nejbližší době přinese na západní trhy plug-in hybrid, tedy hybrid do zásuvky, který je možné přes noc nabít a jezdit s ním jen jako s elektromobilem. Benzínový motor se zapojí až ve chvíli kdy baterkám dojde "šťáva".
Nyní se svět dozěvěl, že tento již letos představený model nebude na stánku v americkém Detroitu sám. Společnost mu budou dělat další dva nové elektrické vozy. Přesnější specifikace neznáme, dá se ale čekat, že budou vycházet ze stejného pohonného ústrojí.
V Číně se již první hybrid této značky prodává, Evropa a USA si budou muset ještě pár let počkat. Tyto trh jsou jak zákazníky, tak i předpisy mnohem náročnější.
Kde hledat původ tohoto rozvoje? Stojí za ním i multimilionář Warren Buffet, jeden z nejbohatších mužů světa, který do automobilky investoval nemalý peníz, v přepočtu asi 4,3 miliardy korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.