Nejmenší dítko mladoboleslavské automobilky stále kraluje prodejnosti nových osobních automobilů v České republice. Od ledna do listopadu letošního roku si své majitele našlo více než 22 tisíc nových Fabií.
Navzdory počínající finanční krizi prodeje osobních automobilů v Česku stále rostou. Za prvních jedenáct měsíců zde přibylo 133.357 nových osobních aut, tj. o 9% více než vloni. Pokles zaznamenaly pouze vozy střední třídy, a to o 11%. Nejprodávanějším autem je česká stálice Škoda Fabia, které se prodalo 22.205. Následuje její větší sestřička Škoda Octavia (11.485) a Ford Fusion (4.857). Ten se tak stal zároveň nejprodávanějším zahraničním automobilem.
Ve třídě minivozů vede Chevrolet Spark (1.641). Na dalších místech se pak umístila italsko-korejská dvojice Fiat Panda a Kia Picanto. Minivozů se letos prodalo 6.910, což je nárůst o 11%.
Rostla i třída nejprodávanější - malé vozy. Ty si koupilo o 6% zákazníků více, v celkových číslech 56.497. Za duem Škoda Fabia a Ford Fusion skončil na třetím místě Peugeot 207.
Nižší střední třída zaznamenala růst o 16 % na celkových 21.550 automobilů. Nejlépe se prodávala žilinská Kia Cee’d (2.847) následována Volkswagenem Golf. Bronzová příčka pak patří Fordu Focus.
A dostáváme se ke střední třídě, která letos jako jediná prožívala období recese. Její prodeje klesly o 11% na 17.715 automobilů. Na vedoucí Škodou Octavii (11.485) se s velkým odstupem dívá Volkswagen Passat (1.293) následovaný Fordem Mondeo.
Rostoucí poptávky dosáhla i třída vyšší střední, a to téměř o čtvrtinu. Zlatá příčka patří, i díky letošnímu uvedení nové verze, tuzemské Škodě Superb. Na stříbrném stupínku skončilo Audi A6 a třetí místo zbylo mnichovskému BMW 5.
Vozy MPV si odvezlo celkem 14.347 zákazníků, což je o 16% více než vloni. I zde kralovala Škoda, tentokrát s modelem Roomster (3.927). Za ní se umístila Dacia Logan MCV následovaná Citroenem Berlingo.
Luxusních aut se za prvních jedenáct měsíců prodalo jen o 4 více než v loňském roce, tj. 373. První místo v prodejnosti této třídy zaznamenal Mercedes-Benz třídy S.
A stoupl i segment sportovních automobilů. Konkrétně se těchto vozů prodalo 930, tj. nárůst o 5%. Pomyslný největší kus koláče si ukouslo ingolstadtské coupé Audi A5.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.