Nemecký automobilový tuningový úpravca, firma Cobra, si tentoraz zobrala do parády poriadny superšport. Je ním japonský superrýchlik Nissan GT-R, ktorého parametre po úpravách dosahujú naozaj úctyhodné hodnoty.
Nemecký úpravca Cobra vyladil pôvodný výkon sériového „gé-té-erka“ na 620 konských síl, krútiaci moment má hodnotu 800 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku len za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 320 kilometrov za hodinu.
Tuningový paket obsahuje elektronické úpravy riadiacej jednotky dvakrát preplňovaného šesťvalca s objemom 3,8 litra a nový výfukový systém z nerezovej ocele. Nissan GT-R okrem toho dostal modifikovaný športový podvozok a účinnejší brzdový systém.
Nissan GT-R od Cobry je možné navonok spoznať podľa žlto-čierneho laku a 21 – palcových zliatinových diskov v matne čiernom prevedení. Interiér dostal športové sedačky so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, karbónové doplnky a nové čalúnenie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.