Nemecký automobilový tuningový úpravca, firma Cobra, si tentoraz zobrala do parády poriadny superšport. Je ním japonský superrýchlik Nissan GT-R, ktorého parametre po úpravách dosahujú naozaj úctyhodné hodnoty.
Nemecký úpravca Cobra vyladil pôvodný výkon sériového „gé-té-erka“ na 620 konských síl, krútiaci moment má hodnotu 800 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku len za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 320 kilometrov za hodinu.
Tuningový paket obsahuje elektronické úpravy riadiacej jednotky dvakrát preplňovaného šesťvalca s objemom 3,8 litra a nový výfukový systém z nerezovej ocele. Nissan GT-R okrem toho dostal modifikovaný športový podvozok a účinnejší brzdový systém.
Nissan GT-R od Cobry je možné navonok spoznať podľa žlto-čierneho laku a 21 – palcových zliatinových diskov v matne čiernom prevedení. Interiér dostal športové sedačky so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, karbónové doplnky a nové čalúnenie.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.