Nemecký automobilový tuningový úpravca, firma Cobra, si tentoraz zobrala do parády poriadny superšport. Je ním japonský superrýchlik Nissan GT-R, ktorého parametre po úpravách dosahujú naozaj úctyhodné hodnoty.
Nemecký úpravca Cobra vyladil pôvodný výkon sériového „gé-té-erka“ na 620 konských síl, krútiaci moment má hodnotu 800 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na stovku len za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 320 kilometrov za hodinu.
Tuningový paket obsahuje elektronické úpravy riadiacej jednotky dvakrát preplňovaného šesťvalca s objemom 3,8 litra a nový výfukový systém z nerezovej ocele. Nissan GT-R okrem toho dostal modifikovaný športový podvozok a účinnejší brzdový systém.
Nissan GT-R od Cobry je možné navonok spoznať podľa žlto-čierneho laku a 21 – palcových zliatinových diskov v matne čiernom prevedení. Interiér dostal športové sedačky so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, karbónové doplnky a nové čalúnenie.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.