Lehčí, rychlejší, úspornější, kvalitnější. Tak by se dala stručně charakterizovat nová šestistupňová automatická převodovka od Hyundai.
Po čtyřech letech vývoje oznámil korejský výrobce zdárné dokončení vývoje nové vlastní automatické převodovky. Přestože disponuje šesti rychlostními stupni, je o celých 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a obsahuje o 62 méně pohyblivých částí než jeho současné pětistupňové automaty.
Dalším důležitým přínosem je snížení spotřeby o 12 % i její výkony v samotném provozu. Například u limuzíny Hyundai Grandeur 3.3 V6 bylo díky nové převodovce dosaženo lepšího zrychlení 0-100 km/h (z 8,0 na 7,8 sekundy) i pružnosti 60-100 km/h (ze 4,5 na 4,0 sekundy).
Ředitel vývojového oddělení Hong-Min Kim o novém automatu řekl: „Naše síla spočívá v unikátním designu a uspořádání. Díky tomu můžeme převodovku udělat menší, kompaktnější a lehčí než ostatní šestistupňové automatické převodovky na trhu.“ Novinek je dokonce tolik, že bylo během jejího vývoje Hyundaiem registrováno téměř 300 ochranných patentů.
Nová převodovka by se měla objevit nejprve ve voze Grandeur už na počátku roku 2009. V celkem pěti modifikacích bude nový automat postupně nasazen do dalších 15 modelů značky v benzinových i dieselových motorizacích. Dalším na řadě bude faceliftovaný Hyundai Santa-Fe, kterého bychom se měli dočkat na sklonku let 2009/2010.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.