Lehčí, rychlejší, úspornější, kvalitnější. Tak by se dala stručně charakterizovat nová šestistupňová automatická převodovka od Hyundai.
Po čtyřech letech vývoje oznámil korejský výrobce zdárné dokončení vývoje nové vlastní automatické převodovky. Přestože disponuje šesti rychlostními stupni, je o celých 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a obsahuje o 62 méně pohyblivých částí než jeho současné pětistupňové automaty.
Dalším důležitým přínosem je snížení spotřeby o 12 % i její výkony v samotném provozu. Například u limuzíny Hyundai Grandeur 3.3 V6 bylo díky nové převodovce dosaženo lepšího zrychlení 0-100 km/h (z 8,0 na 7,8 sekundy) i pružnosti 60-100 km/h (ze 4,5 na 4,0 sekundy).
Ředitel vývojového oddělení Hong-Min Kim o novém automatu řekl: „Naše síla spočívá v unikátním designu a uspořádání. Díky tomu můžeme převodovku udělat menší, kompaktnější a lehčí než ostatní šestistupňové automatické převodovky na trhu.“ Novinek je dokonce tolik, že bylo během jejího vývoje Hyundaiem registrováno téměř 300 ochranných patentů.
Nová převodovka by se měla objevit nejprve ve voze Grandeur už na počátku roku 2009. V celkem pěti modifikacích bude nový automat postupně nasazen do dalších 15 modelů značky v benzinových i dieselových motorizacích. Dalším na řadě bude faceliftovaný Hyundai Santa-Fe, kterého bychom se měli dočkat na sklonku let 2009/2010.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.