Lehčí, rychlejší, úspornější, kvalitnější. Tak by se dala stručně charakterizovat nová šestistupňová automatická převodovka od Hyundai.
Po čtyřech letech vývoje oznámil korejský výrobce zdárné dokončení vývoje nové vlastní automatické převodovky. Přestože disponuje šesti rychlostními stupni, je o celých 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a obsahuje o 62 méně pohyblivých částí než jeho současné pětistupňové automaty.
Dalším důležitým přínosem je snížení spotřeby o 12 % i její výkony v samotném provozu. Například u limuzíny Hyundai Grandeur 3.3 V6 bylo díky nové převodovce dosaženo lepšího zrychlení 0-100 km/h (z 8,0 na 7,8 sekundy) i pružnosti 60-100 km/h (ze 4,5 na 4,0 sekundy).
Ředitel vývojového oddělení Hong-Min Kim o novém automatu řekl: „Naše síla spočívá v unikátním designu a uspořádání. Díky tomu můžeme převodovku udělat menší, kompaktnější a lehčí než ostatní šestistupňové automatické převodovky na trhu.“ Novinek je dokonce tolik, že bylo během jejího vývoje Hyundaiem registrováno téměř 300 ochranných patentů.
Nová převodovka by se měla objevit nejprve ve voze Grandeur už na počátku roku 2009. V celkem pěti modifikacích bude nový automat postupně nasazen do dalších 15 modelů značky v benzinových i dieselových motorizacích. Dalším na řadě bude faceliftovaný Hyundai Santa-Fe, kterého bychom se měli dočkat na sklonku let 2009/2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.