Lehčí, rychlejší, úspornější, kvalitnější. Tak by se dala stručně charakterizovat nová šestistupňová automatická převodovka od Hyundai.
Po čtyřech letech vývoje oznámil korejský výrobce zdárné dokončení vývoje nové vlastní automatické převodovky. Přestože disponuje šesti rychlostními stupni, je o celých 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a obsahuje o 62 méně pohyblivých částí než jeho současné pětistupňové automaty.
Dalším důležitým přínosem je snížení spotřeby o 12 % i její výkony v samotném provozu. Například u limuzíny Hyundai Grandeur 3.3 V6 bylo díky nové převodovce dosaženo lepšího zrychlení 0-100 km/h (z 8,0 na 7,8 sekundy) i pružnosti 60-100 km/h (ze 4,5 na 4,0 sekundy).
Ředitel vývojového oddělení Hong-Min Kim o novém automatu řekl: „Naše síla spočívá v unikátním designu a uspořádání. Díky tomu můžeme převodovku udělat menší, kompaktnější a lehčí než ostatní šestistupňové automatické převodovky na trhu.“ Novinek je dokonce tolik, že bylo během jejího vývoje Hyundaiem registrováno téměř 300 ochranných patentů.
Nová převodovka by se měla objevit nejprve ve voze Grandeur už na počátku roku 2009. V celkem pěti modifikacích bude nový automat postupně nasazen do dalších 15 modelů značky v benzinových i dieselových motorizacích. Dalším na řadě bude faceliftovaný Hyundai Santa-Fe, kterého bychom se měli dočkat na sklonku let 2009/2010.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.