Korejský výrobce automobilů Ssangyong oznámil, že nebude schopen svým zaměstnancům zaplatit včas mzdy za uplynulý měsíc. Ty měli zaměstnanci původně obdržet 25. prosince.
Důvodem je podle mluvčího automobilky Choi Nam-hyuna snížení tržeb v důsledku světové hospodářské krize a z toho plynoucí nedostatek provozního kapitálu nutný pro včasné uhrazení mezd.
Kvůli poklesu prodejů dokonce Ssangyong na dva týdny pozastavil výrobu ve všech svých továrnách. Na korejském trhu totiž došlo za listopad ke snížení odbytu o celých 63% a ani na zahraničních trzích to není o moc lepší.
Například v České republice se za prvních deset měsíců letošního roku prodaly jen 4 automobily této značky, což je oproti stejnému období loňského roku, kdy si vozy Ssangyong zakoupilo 16 zákazníků, pokles o 75%.
Management Ssangyongu dokonce požádal majoritního vlastníka automobilky Shanghai Automotive Industry in China (SAIC) o mimořádnou finanční pomoc. Ta však byla zamítnuta.
Ssangyong zaměstnává celkem 8000 lidí, z toho asi 5500 přímo ve výrobě a zbytek pak tvoří administrativní pracovníci a management.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.