Korejský výrobce automobilů Ssangyong oznámil, že nebude schopen svým zaměstnancům zaplatit včas mzdy za uplynulý měsíc. Ty měli zaměstnanci původně obdržet 25. prosince.
Důvodem je podle mluvčího automobilky Choi Nam-hyuna snížení tržeb v důsledku světové hospodářské krize a z toho plynoucí nedostatek provozního kapitálu nutný pro včasné uhrazení mezd.
Kvůli poklesu prodejů dokonce Ssangyong na dva týdny pozastavil výrobu ve všech svých továrnách. Na korejském trhu totiž došlo za listopad ke snížení odbytu o celých 63% a ani na zahraničních trzích to není o moc lepší.
Například v České republice se za prvních deset měsíců letošního roku prodaly jen 4 automobily této značky, což je oproti stejnému období loňského roku, kdy si vozy Ssangyong zakoupilo 16 zákazníků, pokles o 75%.
Management Ssangyongu dokonce požádal majoritního vlastníka automobilky Shanghai Automotive Industry in China (SAIC) o mimořádnou finanční pomoc. Ta však byla zamítnuta.
Ssangyong zaměstnává celkem 8000 lidí, z toho asi 5500 přímo ve výrobě a zbytek pak tvoří administrativní pracovníci a management.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.