Co se stane, když se spojí italský supersport a světový designer Christian Audigier? Popravdě řečeno, vznikne z toho něco neobvyklého. V tomto případě ještě navíc pekelně rychlého a zajímavého.
Toto upravené Lamborghini Murcielago LP 710 má základy v sériovém Murcielagu LP 640. Německé tuningová firma edo competition si jej vzala na parádu a provedla některé zajímavé úpravy. Jakmile bylo všechno hotovo, chopil se výsledku Christian Audigier a tento upravený supersport vyšperkoval jak jen nejlépe dovedl. A výsledek stojí za shlédnutí.
Vyrobeno má být celkem pouze pět kusů, takže o prestiž je postaráno, stejně jako o vysokou sběratelskou hodnotu. Cena tohoto mazlíka je 495 000 EUR, což je skoro dvojnásobek sériového LP 640. Technické údaje a ojedinělý design ale stojí za to.
Motor zůstal stejný jako v sérii, tedy dvanáctiválec o objemu 6.5 litru. Výkon byl ale zvýšen, jak napovídá název, na hodnotu 710 koní. Kroutící moment dosahuje nejvyšší hodnoty 700 Nm. Zrychlení z nuly na sto trvá 3.2 vteřiny a z nuly na 200 km/h méně než 10 vteřin! Maximální rychlost je na úrovni 360 km/h.
Speciální devatenáctipalcová kola s vysokorychlostními pneumatikami Continental vám zaručí maximální jízdní stabilitu za všech podmínek (na obrázku pneumatiky Pirelli). Vepředu s rozměry 225/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 19.
Kompletně přepracován byl také výfukový systém. Na přání je také možnost nechat ze svého lamba udělat pouze zadokolku, tímto zákrokem ušetříte asi 40 kg.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.