Na budúcoročnom autosalóne v americkom Detroite si svoju premiéru odbije štúdia vozidla Mercedes-Benz s označením BlueZERO. Predstaví sa tu v podobe troch samostatných variantov, ktoré sa odlišujú najmä druhmi pohonu.
Prvú informáciu o plánoch automobilky Mercedes-Benz predstaviť trojicu koncepčných vozidiel BlueZERO sme nedávno zverejnili v tomto článku, teraz máme k dispozícii ďalšie informácie.
Pohon jednotlivých verzií bude zabezpečený elektrinou na batérie s dojazdom približne 200 km, s palivovým článkom s dojazdom cez 400 km a elektrickým s prídavným spaľovacím motorom ako generátorom.
Všetky tri varianty sú až na odlišné motorizácie a stvárnenia v žltej, zelenej a oranžovej farbe identicky vyhotovené. Rovnako využívajú predný náhon a výhody kompaktnej sendvičovej podlahy, celková dĺžka vozidla je 4,22 metra.Vozidlá pritom poskytujú päť plnohodnotných miest, 500 litrov batožinového priestoru, 450 kg užitočného nákladu a dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 11 sekúnd .
Pri nabíjaní dokážu lítium-iónové akumulátory naakumulovať dostatok energie na dojazd 50 kilometrov už za 30 minút. Pre plné dobitie potrebujú jednu (dojazd 100 km) až dve hodiny (dojazd 200 km).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.