V rámci kampane zameranej na zber údajov s cieľom preveriť uskutočniteľnosť projektu elektrického vozidla v Európe, zrealizovala automobilka Mitsubishi štvordňovú návštevu Monackého kniežactva, kde prebehli rozsiahle diskusie a testovanie predsériového modelu Mitsubishi i MiEV.
Zlatým klincom tohto úspešného programu bola testovacia jazda po kniežactve, ktorú vykonala jeho kráľovská výsosť Albert II, ktorý sa výrazne angažuje v oblasti ochrany životného prostredia, o celej udalosti povedal: “Toto je budúcnosť a ja som rád, že vaša spoločnosť napreduje týmto smerom. Vozidlo, ktoré som dnes riadil je pripravené na praktické používanie v mestských podmienkach, má veľmi dobrú dynamiku a jeho výkon zodpovedá potrebám užívateľov. Takéto vozidlo s nulovými emisiami by som v najbližšom čase rád videl aj v Monaku. ”
Vozidlo i MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), ktoré bolo avizované v októbri 2006, predstavuje vrchol zelených technológií spoločnosti Mitsubishi Motors. Vozidlo i MiEV, ktoré sa v týchto dňoch testuje a zúčastňuje propagačných akcií v Japonsku, na Novom Zélande, v USA a Európe, bude v Japonsku uvedené na trh v lete 2009. Ak budú výsledky práve prebiehajúcej európskej štúdie uskutočniteľnosti pozitívne, vozidlo bude uvedené na európske trhy niekedy po roku 2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.