Japonské automobilky jsou ekonomicky známy tím, že jsou velmi opatrné. Nedělají unáhlené kroky a každý řez přeměřují přinejmenším pětkrát. U Toyoty to platí dvojnásob, ale ani to ji nepomohlo, krize už dosahuje i na ni.
Toyota provozní za posledních 71 let nezažila. Výrazný pokles prodejů v USA i v Evropě a Číně ovšem i takto dosáhl i na takto silnou automobilku.
Bude se tedy šetřit, propuštěno bylo přes 3000 externích pracovníků, manažeři nedostanou prémie.
O problémech se zisky se spekulovalo již dříve, častěji se ale zmiňoval jen velký propad zisku než přímo ztrátu. Ta by mohla dosáhnout 1,7 miliardy amerockých dolarů.
Japonský, exportně zaměřený průmysl zažívá problémy již od přelomu 80. a 90. let, tedy od krachu na tokijské burze. Nynější krize zasadila mezinárodnímu obchodu ránu v podobě snížení exportu více než o čtvrtinu.