Následky šířící se finanční krize jsou znát po celém světě. Dokonce už i japonský gigant Toyota, po výprodejích u GM největší automobilka na světě, začíná přes veškerou opatrnost hlásit problémy s příjmy.
Japonské automobilky jsou ekonomicky známy tím, že jsou velmi opatrné. Nedělají unáhlené kroky a každý řez přeměřují přinejmenším pětkrát. U Toyoty to platí dvojnásob, ale ani to ji nepomohlo, krize už dosahuje i na ni.
Toyota provozní za posledních 71 let nezažila. Výrazný pokles prodejů v USA i v Evropě a Číně ovšem i takto dosáhl i na takto silnou automobilku.
Bude se tedy šetřit, propuštěno bylo přes 3000 externích pracovníků, manažeři nedostanou prémie.
O problémech se zisky se spekulovalo již dříve, častěji se ale zmiňoval jen velký propad zisku než přímo ztrátu. Ta by mohla dosáhnout 1,7 miliardy amerockých dolarů.
Japonský, exportně zaměřený průmysl zažívá problémy již od přelomu 80. a 90. let, tedy od krachu na tokijské burze. Nynější krize zasadila mezinárodnímu obchodu ránu v podobě snížení exportu více než o čtvrtinu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?