Následky šířící se finanční krize jsou znát po celém světě. Dokonce už i japonský gigant Toyota, po výprodejích u GM největší automobilka na světě, začíná přes veškerou opatrnost hlásit problémy s příjmy.
Japonské automobilky jsou ekonomicky známy tím, že jsou velmi opatrné. Nedělají unáhlené kroky a každý řez přeměřují přinejmenším pětkrát. U Toyoty to platí dvojnásob, ale ani to ji nepomohlo, krize už dosahuje i na ni.
Toyota provozní za posledních 71 let nezažila. Výrazný pokles prodejů v USA i v Evropě a Číně ovšem i takto dosáhl i na takto silnou automobilku.
Bude se tedy šetřit, propuštěno bylo přes 3000 externích pracovníků, manažeři nedostanou prémie.
O problémech se zisky se spekulovalo již dříve, častěji se ale zmiňoval jen velký propad zisku než přímo ztrátu. Ta by mohla dosáhnout 1,7 miliardy amerockých dolarů.
Japonský, exportně zaměřený průmysl zažívá problémy již od přelomu 80. a 90. let, tedy od krachu na tokijské burze. Nynější krize zasadila mezinárodnímu obchodu ránu v podobě snížení exportu více než o čtvrtinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.