Česká společnost Innotech právě dnes do světa vypustila svůj nejnovější výtvor, důkladně přepracovaný Chevrolet Corvette. Tato americká legenda tak dostává přímo dvojí občanství, tím druhým je právě české.
Společnost Innotech z Jaroměře není žádným benjamínkem. Ti starší z nás si jistě pamatují úžasný Innotech Mysterro, vedle Tatry MTX asi jediný novodobý supersport vyráběný u nás. Pod kapotou ukrýval osmiválec z Chevroletu Corvette, který byl ovšem upraven na objem 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500-750 koní.
Ambiciozní projekt asi nedopadl tak jak si jeho tvůrci přáli, z jeho původně plánované 25kusové série se udalo pouhých 5 vozů, i díky tomu jde ovšem o opravdovou raritu.
Innotech se od té doby dále věnoval prodeji automobilových paliv a maziv, představil i několik zajímavých kapotáží na motorky či na traktory, ale po projektech jako Mystero se zavřela voda. Továrna o sobě dala vědět stavbou úžasné Ultimy CanAm s výkonem přes 1018 koní na objednávku zákazníka, ale teprve nyní, 13 let po ukončení výroby Mysterra, přichází opravdová novinka z vlastních dílen.
Innotech se rozhodl důkladně přepracovat současnou generaci Chevrolettu Corvette, tedy C6. Nový je motor, podvozek, brzdy a do jisté míry i karoserie.
Karoserie dostala především nová přední a zadní čela, která trochu evokují Ferrari, především to čelní. Innotech slibuje další možnosti, především závodněji vypadající přední kapotu a důkladné rozšíření. Vyměněné části karoserie jsou buď z kabronu nebo z laminátu.
Fantazii se meze nekladou, proto Innotech nabízí důkladné přepracování i interiéru, kde potom najdeme tu nejvybranější kůži podle přání zákazníka.
Tuning není jen otázkou vzhledu, minimálně stejně důležité je to pod kapotou a už u Mysterra Innotech předvedl že umí. Motor může se může dočkat jak malých úpraviček tak i opravdu masivních a rozsáhlých předělávek. Atmosférické motory tak mohou mít výkon 500 nebo 560 koní, ale pokud se rozhodnete připlatit si za kompresor, dostanete koní hned 600. Pořád málo? Dvojice turbodmychadel vyšponuje výkon až na hrozivých a zároveň magických 1000 koní.
Výkonnému motoru sekundují neméně výkonné brzdy o průměrech 355-380 mm, které svírá čtveřice nebo šestice pístků.
Při takovýchto úpravách už zní nové výfukové potrubí, upravené tlumení, pružení a lehká kola jako naprostá samozřejmost.
Innotech má velké plány. Během příštího roku hodlá představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazník bude mít možnost volby mezi pěti různými karoseriemi.
Tak co Innotechu, bude úspěch Corvetty dostatečnou výzvou ke stvoření dalšího Mysterra?
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.