Česká společnost Innotech právě dnes do světa vypustila svůj nejnovější výtvor, důkladně přepracovaný Chevrolet Corvette. Tato americká legenda tak dostává přímo dvojí občanství, tím druhým je právě české.
Společnost Innotech z Jaroměře není žádným benjamínkem. Ti starší z nás si jistě pamatují úžasný Innotech Mysterro, vedle Tatry MTX asi jediný novodobý supersport vyráběný u nás. Pod kapotou ukrýval osmiválec z Chevroletu Corvette, který byl ovšem upraven na objem 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500-750 koní.
Ambiciozní projekt asi nedopadl tak jak si jeho tvůrci přáli, z jeho původně plánované 25kusové série se udalo pouhých 5 vozů, i díky tomu jde ovšem o opravdovou raritu.
Innotech se od té doby dále věnoval prodeji automobilových paliv a maziv, představil i několik zajímavých kapotáží na motorky či na traktory, ale po projektech jako Mystero se zavřela voda. Továrna o sobě dala vědět stavbou úžasné Ultimy CanAm s výkonem přes 1018 koní na objednávku zákazníka, ale teprve nyní, 13 let po ukončení výroby Mysterra, přichází opravdová novinka z vlastních dílen.
Innotech se rozhodl důkladně přepracovat současnou generaci Chevrolettu Corvette, tedy C6. Nový je motor, podvozek, brzdy a do jisté míry i karoserie.
Karoserie dostala především nová přední a zadní čela, která trochu evokují Ferrari, především to čelní. Innotech slibuje další možnosti, především závodněji vypadající přední kapotu a důkladné rozšíření. Vyměněné části karoserie jsou buď z kabronu nebo z laminátu.
Fantazii se meze nekladou, proto Innotech nabízí důkladné přepracování i interiéru, kde potom najdeme tu nejvybranější kůži podle přání zákazníka.
Tuning není jen otázkou vzhledu, minimálně stejně důležité je to pod kapotou a už u Mysterra Innotech předvedl že umí. Motor může se může dočkat jak malých úpraviček tak i opravdu masivních a rozsáhlých předělávek. Atmosférické motory tak mohou mít výkon 500 nebo 560 koní, ale pokud se rozhodnete připlatit si za kompresor, dostanete koní hned 600. Pořád málo? Dvojice turbodmychadel vyšponuje výkon až na hrozivých a zároveň magických 1000 koní.
Výkonnému motoru sekundují neméně výkonné brzdy o průměrech 355-380 mm, které svírá čtveřice nebo šestice pístků.
Při takovýchto úpravách už zní nové výfukové potrubí, upravené tlumení, pružení a lehká kola jako naprostá samozřejmost.
Innotech má velké plány. Během příštího roku hodlá představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazník bude mít možnost volby mezi pěti různými karoseriemi.
Tak co Innotechu, bude úspěch Corvetty dostatečnou výzvou ke stvoření dalšího Mysterra?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?