Česká společnost Innotech právě dnes do světa vypustila svůj nejnovější výtvor, důkladně přepracovaný Chevrolet Corvette. Tato americká legenda tak dostává přímo dvojí občanství, tím druhým je právě české.
Společnost Innotech z Jaroměře není žádným benjamínkem. Ti starší z nás si jistě pamatují úžasný Innotech Mysterro, vedle Tatry MTX asi jediný novodobý supersport vyráběný u nás. Pod kapotou ukrýval osmiválec z Chevroletu Corvette, který byl ovšem upraven na objem 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500-750 koní.
Ambiciozní projekt asi nedopadl tak jak si jeho tvůrci přáli, z jeho původně plánované 25kusové série se udalo pouhých 5 vozů, i díky tomu jde ovšem o opravdovou raritu.
Innotech se od té doby dále věnoval prodeji automobilových paliv a maziv, představil i několik zajímavých kapotáží na motorky či na traktory, ale po projektech jako Mystero se zavřela voda. Továrna o sobě dala vědět stavbou úžasné Ultimy CanAm s výkonem přes 1018 koní na objednávku zákazníka, ale teprve nyní, 13 let po ukončení výroby Mysterra, přichází opravdová novinka z vlastních dílen.
Innotech se rozhodl důkladně přepracovat současnou generaci Chevrolettu Corvette, tedy C6. Nový je motor, podvozek, brzdy a do jisté míry i karoserie.
Karoserie dostala především nová přední a zadní čela, která trochu evokují Ferrari, především to čelní. Innotech slibuje další možnosti, především závodněji vypadající přední kapotu a důkladné rozšíření. Vyměněné části karoserie jsou buď z kabronu nebo z laminátu.
Fantazii se meze nekladou, proto Innotech nabízí důkladné přepracování i interiéru, kde potom najdeme tu nejvybranější kůži podle přání zákazníka.
Tuning není jen otázkou vzhledu, minimálně stejně důležité je to pod kapotou a už u Mysterra Innotech předvedl že umí. Motor může se může dočkat jak malých úpraviček tak i opravdu masivních a rozsáhlých předělávek. Atmosférické motory tak mohou mít výkon 500 nebo 560 koní, ale pokud se rozhodnete připlatit si za kompresor, dostanete koní hned 600. Pořád málo? Dvojice turbodmychadel vyšponuje výkon až na hrozivých a zároveň magických 1000 koní.
Výkonnému motoru sekundují neméně výkonné brzdy o průměrech 355-380 mm, které svírá čtveřice nebo šestice pístků.
Při takovýchto úpravách už zní nové výfukové potrubí, upravené tlumení, pružení a lehká kola jako naprostá samozřejmost.
Innotech má velké plány. Během příštího roku hodlá představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazník bude mít možnost volby mezi pěti různými karoseriemi.
Tak co Innotechu, bude úspěch Corvetty dostatečnou výzvou ke stvoření dalšího Mysterra?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.