Nově zvolený americký prezident Barack Obama v pátek označil pomoc Bílého domu americkým automobilkám za „nezbytný krok“ k odvrácení kolapsu, který by měl pro ekonomiku strašlivé důsledky. Informuje o tom agentura Reuters.
Obama přislíbil, že vytvoří nová pracovní místa pro automobilový průmysl, ovšem pouze v případě, že automobilky nepromarní současnou šanci na reformu. Odcházející americký prezident George Bush v pátek oznámil, že vláda poskytne americkým automobilkám úvěry v objemu 17,4 miliardy dolarů. Pomoc je určena pro automobilky General Motors, Chrysler a Ford, kterým pod náporem globální krize dochází hotovost a již v prvním čtvrtletí 2009 zde hrozilo nebezpečí bankrotu.
Obama hodlá podle svých slov při přestavbě odvětví spolupracovat s automobilovými odbory i managementem automobilek. „Mojí vrcholnou prioritou v této administrativě je vytvoření 2,5 milionu nových pracovních míst a přál bych si, aby některá z nich byla vytvořena i v automobilovém průmyslu,“ prohlásil Obama.
Nově zvolený americký prezident nicméně zatím nesdělil, zda poté, co 20. ledna 2009 nastoupí do svého úřadu, hodlá na záchranném plánu něco měnit. Nezmínil se rovněž o tom, zda vyslyší odbory automobilových zaměstnanců, kteří žádají odstranění některých podle nich nespravedlivých podmínek Bushova záchranného plánu.
Obamův hospodářský tým však prý hodlá se zaměstnanci i managementem prodiskutovat způsoby, jak zajistit jejich kolektivní přežití. Šance na odstranění špatných manažerských praktik podle Obamových slov „nesmí být promarněna.“ „Chtěl bych automobilovým výrobcům z Velké trojky a jejich manažerům důrazně připomenout, že americkému lidu dochází trpělivost,“ prohlásil nově zvolený americký prezident.
- Michal Rollo, mediafax -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.