Nově zvolený americký prezident Barack Obama v pátek označil pomoc Bílého domu americkým automobilkám za „nezbytný krok“ k odvrácení kolapsu, který by měl pro ekonomiku strašlivé důsledky. Informuje o tom agentura Reuters.
Obama přislíbil, že vytvoří nová pracovní místa pro automobilový průmysl, ovšem pouze v případě, že automobilky nepromarní současnou šanci na reformu. Odcházející americký prezident George Bush v pátek oznámil, že vláda poskytne americkým automobilkám úvěry v objemu 17,4 miliardy dolarů. Pomoc je určena pro automobilky General Motors, Chrysler a Ford, kterým pod náporem globální krize dochází hotovost a již v prvním čtvrtletí 2009 zde hrozilo nebezpečí bankrotu.
Obama hodlá podle svých slov při přestavbě odvětví spolupracovat s automobilovými odbory i managementem automobilek. „Mojí vrcholnou prioritou v této administrativě je vytvoření 2,5 milionu nových pracovních míst a přál bych si, aby některá z nich byla vytvořena i v automobilovém průmyslu,“ prohlásil Obama.
Nově zvolený americký prezident nicméně zatím nesdělil, zda poté, co 20. ledna 2009 nastoupí do svého úřadu, hodlá na záchranném plánu něco měnit. Nezmínil se rovněž o tom, zda vyslyší odbory automobilových zaměstnanců, kteří žádají odstranění některých podle nich nespravedlivých podmínek Bushova záchranného plánu.
Obamův hospodářský tým však prý hodlá se zaměstnanci i managementem prodiskutovat způsoby, jak zajistit jejich kolektivní přežití. Šance na odstranění špatných manažerských praktik podle Obamových slov „nesmí být promarněna.“ „Chtěl bych automobilovým výrobcům z Velké trojky a jejich manažerům důrazně připomenout, že americkému lidu dochází trpělivost,“ prohlásil nově zvolený americký prezident.
- Michal Rollo, mediafax -
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.