Nově zvolený americký prezident Barack Obama v pátek označil pomoc Bílého domu americkým automobilkám za „nezbytný krok“ k odvrácení kolapsu, který by měl pro ekonomiku strašlivé důsledky. Informuje o tom agentura Reuters.
Obama přislíbil, že vytvoří nová pracovní místa pro automobilový průmysl, ovšem pouze v případě, že automobilky nepromarní současnou šanci na reformu. Odcházející americký prezident George Bush v pátek oznámil, že vláda poskytne americkým automobilkám úvěry v objemu 17,4 miliardy dolarů. Pomoc je určena pro automobilky General Motors, Chrysler a Ford, kterým pod náporem globální krize dochází hotovost a již v prvním čtvrtletí 2009 zde hrozilo nebezpečí bankrotu.
Obama hodlá podle svých slov při přestavbě odvětví spolupracovat s automobilovými odbory i managementem automobilek. „Mojí vrcholnou prioritou v této administrativě je vytvoření 2,5 milionu nových pracovních míst a přál bych si, aby některá z nich byla vytvořena i v automobilovém průmyslu,“ prohlásil Obama.
Nově zvolený americký prezident nicméně zatím nesdělil, zda poté, co 20. ledna 2009 nastoupí do svého úřadu, hodlá na záchranném plánu něco měnit. Nezmínil se rovněž o tom, zda vyslyší odbory automobilových zaměstnanců, kteří žádají odstranění některých podle nich nespravedlivých podmínek Bushova záchranného plánu.
Obamův hospodářský tým však prý hodlá se zaměstnanci i managementem prodiskutovat způsoby, jak zajistit jejich kolektivní přežití. Šance na odstranění špatných manažerských praktik podle Obamových slov „nesmí být promarněna.“ „Chtěl bych automobilovým výrobcům z Velké trojky a jejich manažerům důrazně připomenout, že americkému lidu dochází trpělivost,“ prohlásil nově zvolený americký prezident.
- Michal Rollo, mediafax -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.