Nový francouzský tajemník pro evropské záležitosti Bruno Le Maire v pátek oznámil, že Paříž navrhuje Berlínu jednání o pomoci automobilovému průmyslu. Informuje o tom agentura Reuters.
Továrny ve Francii a Německu patří k největším evropským producentům automobilů a vůdcové obou zemí slíbili, že své automobilky nehodlají ponechat na pospas globální ekonomické krizi. Le Maire prohlásil, že jeho jmenování do funkce tajemníka pro evropské záležitosti, kde bude pracovat pod vedením francouzského ministra zahraničí Bernarda Kouchnera, je signálem, že si Berlín a Paříž přejí oteplení ve vzájemných vtazích.
- Michal Rollo, mediafax -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.