Japonská automobilka Honda vyvinula systém EDAS, ktorý by mal pomôcť vodičom znížiť priemernú hodnotu spotreby paliva. Systém EDAS ponúka tri základné režimy, Honda ho plánuje uviesť na trh už čoskoro.
Systém EDAS od Hondy predstavuje pomocníka pre vodičov, ktorý by mal pomáhať k znižovaniu spotreby. Novinka bude ponúkať tri základné režimy, základný Econ podporuje zníženie spotreby nastavením motora, prevodovky a iných hnacích komponentov.
K dispozícii bude taktiež inštruktážna funkcia, ktorá bude mať výstup priamo pred vodičom v podobe displeja, ktorý ho bude informovať o tom, ako ekonomicky, či neekonomicky jazdí. Zaujímavosťou v prípade tohto informatívneho displeja je, že v závislosti od jazdného štýlu vodiča sa mení jeho farebná škála.
Hodnotiaca funkcia systému poskytuje vodičovi po každej jazde okamžité, alebo dlhodobé hodnotenie vzhľadom na jeho techniku jazdy. Na displeji sa budú zobrazovať listy rastliniek podľa toho, ako sa darí vodičovi udržiavať plynulý štýl jazdy.
Podobné systémy, no v podstatne jednoduchšej forme v súčasnosti využívajú viaceré automobilky v podobe asistenta preraďovania, ktorý vodičovi radí, kedy je vhodné zaradiť nižší alebo vyšší prevodový stupeň. Čo sa týka systému EDAS, Honde nemožno uprieť snahu o „ekologickú výchovu“ vodičov, avšak diskutabilné je predovšetkým využitie displejov meniacich farbu a zobrazujúcich kvetinky v závislosti na ekológii prevádzky automobilu, čo môže odvádzať vodičovu pozornosť od premávky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.