R6 spojena s Prahou s dvouletým předstihem

Martin Hájek, 17. prosince 2008, 23:20 Google+

Dne 19. prosince 2008 slavnostně uvede ŘSD do provozu jednu z klíčových dopravních staveb ve Středočeském kraji, která měla být původně otevřena až v roce 2010.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: ŘSD ČR

Sdílejte článek

Jde o úsek rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Pavlovem. Stávající komunikace I/6 v tomto úseku neodpovídá velké intenzitě vozidel. Velký přínos bude mít nová komunikace především pro obyvatele obcí Hostivice, Jeneč a Pavlov.

Silnice I/6, která nyní v lokalitě funguje jako klíčové spojení, je zahrnuta do vybrané silniční sítě jako tah R6 Praha – Karlovy Vary – Německo. Přeložky silnice I/6 ve Středočeském kraji se staví etapovitě po jednotlivých úsecích, přičemž jedním z posledních a důležitých úseků je právě úsek Praha – Pavlov.

Stavba měří 10 430 metrů a začíná na kraji Prahy, napojuje se na mimoúrovňovou křižovatku Řepy a v prostoru severně od obce Pavlov navazuje na dříve dokončené úseky, které v současné době končí v Novém Strašecí. „Realizací předmětné stavby dojde k odstranění nevyhovujících průjezdů městem Hostivice, obcí Jeneč a Pavlov. Negativní účinky z dopravy byly nejen z hlediska intenzity dopravy, ale i z hlediska bezpečnosti chodců a ochrany životního prostředí v podobě překračování limitů emisí a hluku,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Připojení města Hostivice v době zpracování projektu a stavebního řízení nebylo součástí stavby. Po dohodě se zástupci města Hostivice a budoucích investorů v této oblasti byla v roce 2006 provedena koordinace a úprava projektu, který řeší budoucí napojení města Hostivice a připojení průmyslové zóny mimoúrovňovou křižovatkou. V rámci stavby ŘSD zajistilo nezbytné úpravy projektu vlastní trasy rychlostní komunikace (zrychlovací a zpomalovací pruhy) a úpravu mostního objektu. Vlastní napojení, tedy vybudování připojovacích větví, bude provedeno následně investory průmyslové zóny po zprovoznění trasy přeložky.

Křížení se silnicemi, železničními tratěmi, polními cestami, vodotečemi a biokoridory je řešeno mimoúrovňově (mostními objekty na rychlostní komunikaci nebo nadjezdy). Na trase bylo vybudováno celkem deset mostních objektů o celkové délce 817 metrů, z toho pět na vlastní rychlostní komunikaci a čtyři objekty převádějící stávající silnice, polní cesty a železniční tratě (jedno křížení). Součástí stavby se staly také vyvolané přeložky inženýrských sítí, ražených štol a dešťových usazovacích nádrží, úpravy vodotečí, nové kanalizace, protihluková opatření, úpravy a přeložky komunikací a vegetační úpravy.

V souvislosti s přípravou budoucího přemostění R6 pro letištní dráhu byly v rámci přeložky silnice I/6 provedeny práce a konstrukce, které by nebylo možno vybudovat za provozu na této komunikaci bez výrazného omezení nebo úplného vyloučení provozu v dotčené části silnice I/6.

Předmětem jsou výkopy, část spodní stavby nosných konstrukcí budoucího tunelu a ostatní konstrukce či jejich části, které umožní v budoucnu zkompletovat technická a technologická zařízení tunelu. Momentálně bude na tomto úseku z bezpečnostních důvodů snížena rychlost na 80 km/h.

Veřejnost bude moci úsek poprvé využít cca v poledne v sobotu 20. prosince 2008.

Informace o stavbě:
Název stavby: R6 Praha - Pavlov
Místo stavby: Středočeský kraj
Délka stavby: 10 430 m
Datum zahájení stavby: 03/2005
Dokončení stavby: 12/2008
Cena stavby bez daně: 2 610 875 000 Kč

- ŘSD -

Vytisknout

Diskuze: R6 spojena s Prahou s dvouletým předstihem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

4007 Sport Edition

SUV od Peugeotu v športovej edícii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud