VIDEO:Volvo ukázalo veřejnosti první snímky svého konceptu přirpavovaného pro autosalon v Detroitu, který se bude konat přibližně za měsíc. Koncept S60 kombinuje opravdovou ladnost se sportovností a hi-tech.
Nová generace středního sedanu Volva, S60, posune design značky zase o něco dál. Svou přední maskou navazuje na inovaci v podobně terénního Volva XC60, které jako první u této značky přineslo rozdělení světlometů. S60 v tom pokračuje.
Technika je pravděpodobně spíš koncepční, nicméně přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru má díky pokročilé technologii výkon skvělých 180 koní , dokáže ovšem také dosáhnout spotřeby 5 litrů/100 km, tedy emisí 119 gCO2/km. A pozor, jde o benzín.
Technika inteiréru a dveří je asi realitě hodně vzdálená, nicméně linie a tvary ledacos naznačují. Zajímavě otevírané dveře asi také zůstanou jen součástí této studie.
Reálný ovšem je systém protikolizní ochrany, který dokáže sám auto zastavit a umí reagovat i na chodce. Otázkou je s jakým zpožděním, i tak jde ale o zatím nejpokročilejší systém tohoto druhu.
Podívejte se také jak vznikal úžasný skleněný panel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.