Šestnáct dálničních policejních Passatů R36 převzali dnes v Praze z rukou Rudolfa Javurka, generálního ředitele společnosti Import VOLKSWAGEN Group, představitelé velení Policie ČR.
„Jde o nejrychlejší Passaty všech dob, které díky výkonu 300 koní a pohonu všech kol poskytují fantastické dynamické vlastnosti. Jsme si jisti, že se při zvyšování bezpečnosti na našich dálnicích výborně osvědčí,“ uvedl při této příležitosti Rudolf Javurek.
Podle Leoše Tržila, ředitele dopravní policie budou Passaty díky svému speciálnímu kamerovému vybavení nejen kontrolovat dodržování nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích, ale i jízdu v pruzích, správné předjíždění a podobně. „Nové Passaty budou jezdit ve dne v noci,“ zdůraznil Leoš Tržil.
Výkon 300 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 vteřiny a nejvyšší rychlost 250 km/h (elektronicky omezená) – to jsou výkony Volkswagenu Passat R36, který zvítězil ve výběrovém řízení na 16 speciálních vozidel pro Policii ČR. Do výběrového řízení Passaty R36 přihlásila společnost Samohýl Auto a.s., autorizovaný prodejce značky Volkswagen ve spolupráci s dovozcem Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Historicky nejsilnější Passat pohání „vidlicový“ šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 220 kW (300 k). Mohutný výkon na vozovku spolehlivě přenášejí všechna čtyři poháněná kola spojená se sériově dodávanou dvojspojkovou automatickou převodovkou DSG s možností přímého řazení pod volantem. Díky těmto úctyhodným parametrům je „er třicetšestka“ ideálním modelem pro extrémně dynamickou a zároveň komfortní a bezpečnou jízdu, tedy přesně pro to, co se očekává od služby na dálnici.
Exkluzivitu nového Passatu R36 dokresluje jeho působivý vzhled. Vůz má specificky tvarované nárazníky, spoiler na víku zavazadlového prostoru, chromované dvojité koncovky výfuku, osmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami o velikosti 235/40 a rozšířené podběhy lakované v barvě vozu.
Volkswagen Passat, vyráběný v provedení Limuzína a Variant, patří ke stálicím českého automobilového trhu a samotné značky Volkswagen. Od zahájení činnosti importéra Volkswagen v roce 1991 patří k jeho nejúspěšnějším modelům: za uplynulých 17 let se u nás prodalo více než 30 tisíc Passatů, nyní již ve své šesté generaci. Z výrobních linek dosud sjelo více než 15 milionů Passatů, z nichž více než 55 tisíc jezdí po českých silnicích.
Výběrové řízení vyhrála značka Volkswagen prostřednictvím společnosti Samohýl Auto a. s. Společnost vznikla v roce 1997, kdy navázala na činnost Alois Samohýl – Motor. Zároveň se v tomto roce stala oficiálním prodejcem společnosti Import VOLKSWAGEN Group s. r. o., která je největším dovozcem osobních a užitkových vozů koncernu Volkswagen do Česka. Kromě prodeje osobních a užitkových vozů Volkswagen zajišťuje společnost Samohýl Auto a. s. také jejich kompletní servisní služby. - import Volkswagen Group -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.