Talianska retroimidžovka Fiat 500 prichádza na trh so systémom Start/Stop, ktorý by mal znížiť priemernú spotrebu malého Fiatu približne o 5 percent. Úspornú technológiu Start/Stop bude dodávať firma Bosch.
Systém Statr/Stop bude mať v populárnom talianskom miniautíčku Fiat 500 premiéru vo verzii s benzínovým agregátom 1,2 vybaveným robotizovanou prevodovkou Dualogic. Táto technológia znižujúca hodnotu priemernej spotreby a emisií CO2 sa však dostane aj do ďalších verzií modelu, a to v priebehu roka 2009.
Činnosť systému Start/Stop bude spočívať v samočinnom vypínaní a zapínaní motora, napríklad v mestských križovatkách pri zastavení a vyradení do neutrálu. Motor sa samočinne aktivuje po opätovnom vyšliapnutí spojky a zaradení prevodového stupňa. Zaujímavosťou je, že rovnaký systém dnes využívajú vozidlá bavorskej automobilky BMW.
Technológia Start/Stop má v časoch, keď sa hľadí na každý deciliter minutého paliva, veľký význam, firma Bosch predpokladá, že v roku 2012 bude podobným systémom vybavená až polovica predaných vozidiel.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.