Talianska retroimidžovka Fiat 500 prichádza na trh so systémom Start/Stop, ktorý by mal znížiť priemernú spotrebu malého Fiatu približne o 5 percent. Úspornú technológiu Start/Stop bude dodávať firma Bosch.
Systém Statr/Stop bude mať v populárnom talianskom miniautíčku Fiat 500 premiéru vo verzii s benzínovým agregátom 1,2 vybaveným robotizovanou prevodovkou Dualogic. Táto technológia znižujúca hodnotu priemernej spotreby a emisií CO2 sa však dostane aj do ďalších verzií modelu, a to v priebehu roka 2009.
Činnosť systému Start/Stop bude spočívať v samočinnom vypínaní a zapínaní motora, napríklad v mestských križovatkách pri zastavení a vyradení do neutrálu. Motor sa samočinne aktivuje po opätovnom vyšliapnutí spojky a zaradení prevodového stupňa. Zaujímavosťou je, že rovnaký systém dnes využívajú vozidlá bavorskej automobilky BMW.
Technológia Start/Stop má v časoch, keď sa hľadí na každý deciliter minutého paliva, veľký význam, firma Bosch predpokladá, že v roku 2012 bude podobným systémom vybavená až polovica predaných vozidiel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.