Talianska retroimidžovka Fiat 500 prichádza na trh so systémom Start/Stop, ktorý by mal znížiť priemernú spotrebu malého Fiatu približne o 5 percent. Úspornú technológiu Start/Stop bude dodávať firma Bosch.
Systém Statr/Stop bude mať v populárnom talianskom miniautíčku Fiat 500 premiéru vo verzii s benzínovým agregátom 1,2 vybaveným robotizovanou prevodovkou Dualogic. Táto technológia znižujúca hodnotu priemernej spotreby a emisií CO2 sa však dostane aj do ďalších verzií modelu, a to v priebehu roka 2009.
Činnosť systému Start/Stop bude spočívať v samočinnom vypínaní a zapínaní motora, napríklad v mestských križovatkách pri zastavení a vyradení do neutrálu. Motor sa samočinne aktivuje po opätovnom vyšliapnutí spojky a zaradení prevodového stupňa. Zaujímavosťou je, že rovnaký systém dnes využívajú vozidlá bavorskej automobilky BMW.
Technológia Start/Stop má v časoch, keď sa hľadí na každý deciliter minutého paliva, veľký význam, firma Bosch predpokladá, že v roku 2012 bude podobným systémom vybavená až polovica predaných vozidiel.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.