Londýnské ulice již desetiletí křižují tradiční červené doubledeckery, které se staly jedněmi ze symbolů tohoto města podobně jako třeba Big Ben. Jejich tvář se ale mění a studie té nejnovější byla představena nyní.
Studie nového autobusu je supermoderní se vším všudy. Je to vidět nejen na jeho vzhledu, ale i na jeho technologii. Londýn je velmi znečištěným městem, proto i nové autobusy mají být konstruovány tak, aby znečišťování nepodporovaly.
Proto i nový autobus je konstruovaný tak, aby do něj byl zabudován elektrický pohon. Energii do něj je možné získávat z vodíkových článků, nebo (spíše) z baterií.
Novinka má moderně řešený interiér a bohatým prosklením. V návrhu jsou tři různé délky od devíti až po 13,5 metru. Taky byste si přáli aby něco takového jezdilo i u nás? Ach ty krásé sny, ach ty zlaté oči..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.