Mercedes na autosalon v Detroitu přiveze hned tři modely, které všechny splní jednu základní podmínku - při jejich provozu nezvniknou žádné emise oxidu uhličitého. Jak toho docílí? Využije sady baterií.
Prvním konceptem je BlueZero E-Cell, který má pod kapotami jen elektromotor a sadu li-ion baterií. S nimi dosahuje maximálního dojezdu 100 km při dvou hodinách dobíjení.
Důležitá je i jeho karoserie, většina magazínů z ní usuzuje jak by asi mohla vypadat nová generace Mercedesu Benz třídy B a možná i A.
Druhá novinka, u které ovšem nemáme fotky, bude BlueZero F-Cell. Půjde o koncept vozu poháněného vodíkovými články.
No a do ekologického kroužku patří i BlueZero E-Plus, hybrid založený na Smartu, který bude čerpat energii z baterií a až ve chvíli jejich vybití naskočí přeplňovaný motor.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.