Ward´s motor vyhlásil deset nejlepších motorů dostupných na americkém trhu. V celkových výsledcích má letos premiéru automobilka Hyundai. S čím uspěla a ostatní naopak ne?
Společnost Ward's Auto vyhlašuje každý rok anketu o deset nejlepších motorů pro následující modelový rok. Podmínkou je, aby automobil s příslušným motorem nestál více jak 54 000$. Ze žebříčku tak například vypadly takové skvosty jako Nissan GT-R nebo Chevrolet Corvette ZR1. Jak to tedy dopadlo?
1) Audi AG: 2.0L TFSI turbocharged DOHC I-4 (A4 Avant) 2) BMW AG: 3.0L turbocharged DOHC I-6 (135i Coupe) 3) BMW AG: 3.0L DOHC I-6 Turbodiesel (335d) 4) Chrysler LLC: 5.7L Hemi OHV V-8 (Dodge Ram/Challenger R/T) 5) Ford Motor Co.: 2.5L DOHC I-4 HEV (Escape Hybrid) 6) General Motors Corp.: 3.6L DOHC V-6 (Cadillac CTS) 7) Honda Motor Co. Ltd.: 3.5L SOHC V-6 (Accord Coupe) 8) Hyundai Motor Co. Ltd.: 4.6L DOHC V-8 (Genesis) 9) Toyota Motor Corp.: 3.5L DOHC V-6 (Lexus IS 350) 10)Volkswagen AG: 2.0L SOHC I-4 Turbodiesel (Jetta TDI)
BMW se letos nedostalo na první místo, to mu sebralo Audi se svým dvoulitrovým turbobenzínem. Zato druhé a třetí místo mnichovští opanovali suverénně. Řadový šestiválec na druhém místě je prostě nestárnoucí skvost a důkaz německé preciznosti. Na třetím místě skončila je dieselová twin-turbo varianta. Ta je jasným důkazem, že američanům není nafta cizí a dokáží ocenit tento skvělý motor.
Další zajímavostí je pouhý jeden typicky americký osmiválec. Je jím V8 od Chrysleru, konkrétně legendární varianta Hemi.
Překvapením je 8. místo motoru Tau V8 od Hyundaie. Tento motor se momentálně montuje do modelů Kia Borego a Hyundai Genesis. Vyniká naprosto tichým chodem, velikým výkonem a je tak dalším důkazem toho, že korejci jdou mohutně dopředu.
Desátým místem uzavírá žebříček dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu, v americe montovaný do modelu Jetta. Ten si jeho uživatelé chválí především pro jeho velmi nízkou spotřebu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.