Ward´s motor vyhlásil deset nejlepších motorů dostupných na americkém trhu. V celkových výsledcích má letos premiéru automobilka Hyundai. S čím uspěla a ostatní naopak ne?
Společnost Ward's Auto vyhlašuje každý rok anketu o deset nejlepších motorů pro následující modelový rok. Podmínkou je, aby automobil s příslušným motorem nestál více jak 54 000$. Ze žebříčku tak například vypadly takové skvosty jako Nissan GT-R nebo Chevrolet Corvette ZR1. Jak to tedy dopadlo?
1) Audi AG: 2.0L TFSI turbocharged DOHC I-4 (A4 Avant) 2) BMW AG: 3.0L turbocharged DOHC I-6 (135i Coupe) 3) BMW AG: 3.0L DOHC I-6 Turbodiesel (335d) 4) Chrysler LLC: 5.7L Hemi OHV V-8 (Dodge Ram/Challenger R/T) 5) Ford Motor Co.: 2.5L DOHC I-4 HEV (Escape Hybrid) 6) General Motors Corp.: 3.6L DOHC V-6 (Cadillac CTS) 7) Honda Motor Co. Ltd.: 3.5L SOHC V-6 (Accord Coupe) 8) Hyundai Motor Co. Ltd.: 4.6L DOHC V-8 (Genesis) 9) Toyota Motor Corp.: 3.5L DOHC V-6 (Lexus IS 350) 10)Volkswagen AG: 2.0L SOHC I-4 Turbodiesel (Jetta TDI)
BMW se letos nedostalo na první místo, to mu sebralo Audi se svým dvoulitrovým turbobenzínem. Zato druhé a třetí místo mnichovští opanovali suverénně. Řadový šestiválec na druhém místě je prostě nestárnoucí skvost a důkaz německé preciznosti. Na třetím místě skončila je dieselová twin-turbo varianta. Ta je jasným důkazem, že američanům není nafta cizí a dokáží ocenit tento skvělý motor.
Další zajímavostí je pouhý jeden typicky americký osmiválec. Je jím V8 od Chrysleru, konkrétně legendární varianta Hemi.
Překvapením je 8. místo motoru Tau V8 od Hyundaie. Tento motor se momentálně montuje do modelů Kia Borego a Hyundai Genesis. Vyniká naprosto tichým chodem, velikým výkonem a je tak dalším důkazem toho, že korejci jdou mohutně dopředu.
Desátým místem uzavírá žebříček dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu, v americe montovaný do modelu Jetta. Ten si jeho uživatelé chválí především pro jeho velmi nízkou spotřebu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.