Automobilky Mitsubishi a Proton dnes oznámily, že se budou společně podílet na vývoji a výrobě nového modelu, který bude určen pro trhy po celém světě. Můžeme se tak těšit na další opravdu kosmopolitní model.
Obě automobilky vydaly jen společné krátké prohlášení, ze kterého se toho příliš nedozníme. Nicméně další spolupráce je na světě a s největší pravděpodobností se bude týkat menšího rodinného vozu prodávaného díky vysokým objemům výroby za slušnou cenu.
Proton by se pravěpodobně ujal prodejů v Asii, kde má malajská automobilka lepší jméno, oproti tomu Mitsubishi by si vzalo Evropu.
Novinku můžeme očekávat v průběhu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?