Automobilky Mitsubishi a Proton dnes oznámily, že se budou společně podílet na vývoji a výrobě nového modelu, který bude určen pro trhy po celém světě. Můžeme se tak těšit na další opravdu kosmopolitní model.
Obě automobilky vydaly jen společné krátké prohlášení, ze kterého se toho příliš nedozníme. Nicméně další spolupráce je na světě a s největší pravděpodobností se bude týkat menšího rodinného vozu prodávaného díky vysokým objemům výroby za slušnou cenu.
Proton by se pravěpodobně ujal prodejů v Asii, kde má malajská automobilka lepší jméno, oproti tomu Mitsubishi by si vzalo Evropu.
Novinku můžeme očekávat v průběhu příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.