Aktuální hlad po malých a úsporných vozech dost možná předesvědčí výrobce ze Stuttgartu o nutnosti malého roadsteru ve výrobní řadě. Ostatně jeho koncept jsme viděli již téměř před devíti lety v Detroitu.
Co německého výrobce k takového změně vede? Důvodů je přirozeně více. Na jednu stranu je dnešním trendem odlehčování a zúsporňování všech tříd aut a dá se čekat, že se to nevyhne ani sporťákům.
Dalším důvodem pro znovuobnovení projektu SLA je BMW. Právě to totiž hodlá v poměrně blízké době na trh uvést malý roadster Z2 a svého koně v podobné třídě již dokonce má, jde o kabriolet na bázi hatchbacku třídy 1. Dokonce i Audi zvažuje vstup na tento trh a to s vozem odvozeným od nové generace A1.
Mercedes v lednu roku 2000 představil koncept Vision SLA, což je koncept právě zmiňovaného malého roadsteru. Několik fotek futuristického konceptu najdete níže ve fotogalerii.
Prcek měl pod kapotou motor o objemu 1,9 litru a výkonu 123 koní. Při hmotnosti necelé tuny dostačující.
Podobně jako Z2 má být založeno na platformě BMW1, Mercedes Benz SLA by se měl zakládat na platformě nového Mercedesu A. Ten již nebude mít rozměry malé dodávky, ale bude tradičním sportovním hatchbackem. Nad touto zprávou jsem již plakal zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.