Aktuální hlad po malých a úsporných vozech dost možná předesvědčí výrobce ze Stuttgartu o nutnosti malého roadsteru ve výrobní řadě. Ostatně jeho koncept jsme viděli již téměř před devíti lety v Detroitu.
Co německého výrobce k takového změně vede? Důvodů je přirozeně více. Na jednu stranu je dnešním trendem odlehčování a zúsporňování všech tříd aut a dá se čekat, že se to nevyhne ani sporťákům.
Dalším důvodem pro znovuobnovení projektu SLA je BMW. Právě to totiž hodlá v poměrně blízké době na trh uvést malý roadster Z2 a svého koně v podobné třídě již dokonce má, jde o kabriolet na bázi hatchbacku třídy 1. Dokonce i Audi zvažuje vstup na tento trh a to s vozem odvozeným od nové generace A1.
Mercedes v lednu roku 2000 představil koncept Vision SLA, což je koncept právě zmiňovaného malého roadsteru. Několik fotek futuristického konceptu najdete níže ve fotogalerii.
Prcek měl pod kapotou motor o objemu 1,9 litru a výkonu 123 koní. Při hmotnosti necelé tuny dostačující.
Podobně jako Z2 má být založeno na platformě BMW1, Mercedes Benz SLA by se měl zakládat na platformě nového Mercedesu A. Ten již nebude mít rozměry malé dodávky, ale bude tradičním sportovním hatchbackem. Nad touto zprávou jsem již plakal zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.