Španielska automobilka Seat zverejnila podrobnejšie informácie o svojom najúspornejšom modeli, Seat Ibiza Ecomotive. Kombinovaná spotreba úspornej Ibizy by mala dosahovať hodnotu len 3,7 litra nafty na 100 kilometrov.
Pod kapotou najúspornejšieho modelu automobilky Seat tróni známy naftový agregát 1,4 TDI s filtrom pevných častíc. V bežnej Ibize tento agregát dosahuje priemernú spotrebu 4,3 litra na sto kilometrov, rôznymi úpravami agregátu a aerodynamiky vozidla v úspornej verzii Seat Ibiza Ecomotive sa podarilo jej hodnotu znížiť na 3,7 litra nafty na sto kilometrov, čo je medzi konkurentmi najlepšia hodnota. Hodnota emisií CO2 pritom dosahuje úroveň 92 g/km.
K zníženiu spotreby prispel značnou mierou znížený aerodynamický odpor karosérie, keďže jeho hodnotu sa podarilo znížiť z úrovne Cx 0,33 na 0,3, čo predstavuje zlepšenie o 9%. prispeli k tomu pneumatiky 175/70 R14 s nižším valivým odporom, predná maska so zaslepenými otvormi na prívod vzduchu, predný a zadný spoiler a aerodynamické kryty kolies. Úspora hmotnosti bola dosiahnutá okrem iného aj použitím lepiacej sady namiesto rezervného kolesa, celková úspora hmotnosti oproti bežnej verzii Ibizy predstavuje 70 kg.
Okrem aerodynamiky bola zmenená charakteristika riadiacej jednotky motora 1,4 TDI s použitím dlhšieho prevodu tretieho, štvrtého a piateho prevodového stupňa. Maximálny výkon ma hodnotu 59 kW a 195 Nm pri 1800-2200 otáčkach za minútu.
Seat Ibiza Ecomotive sa bude predávať rovnako v päťdverovej aj trojdverovej verzii SportCupé, vo výbave nebudú chýbať prvky ako 4 airbagy, ESP, autorádio s CD a MP3 a Hill Holder. Za príplatok nebude chýbať klimatizácia, tempomat a ďalšie komfortné prvky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.