Španielska automobilka Seat zverejnila podrobnejšie informácie o svojom najúspornejšom modeli, Seat Ibiza Ecomotive. Kombinovaná spotreba úspornej Ibizy by mala dosahovať hodnotu len 3,7 litra nafty na 100 kilometrov.
Pod kapotou najúspornejšieho modelu automobilky Seat tróni známy naftový agregát 1,4 TDI s filtrom pevných častíc. V bežnej Ibize tento agregát dosahuje priemernú spotrebu 4,3 litra na sto kilometrov, rôznymi úpravami agregátu a aerodynamiky vozidla v úspornej verzii Seat Ibiza Ecomotive sa podarilo jej hodnotu znížiť na 3,7 litra nafty na sto kilometrov, čo je medzi konkurentmi najlepšia hodnota. Hodnota emisií CO2 pritom dosahuje úroveň 92 g/km.
K zníženiu spotreby prispel značnou mierou znížený aerodynamický odpor karosérie, keďže jeho hodnotu sa podarilo znížiť z úrovne Cx 0,33 na 0,3, čo predstavuje zlepšenie o 9%. prispeli k tomu pneumatiky 175/70 R14 s nižším valivým odporom, predná maska so zaslepenými otvormi na prívod vzduchu, predný a zadný spoiler a aerodynamické kryty kolies. Úspora hmotnosti bola dosiahnutá okrem iného aj použitím lepiacej sady namiesto rezervného kolesa, celková úspora hmotnosti oproti bežnej verzii Ibizy predstavuje 70 kg.
Okrem aerodynamiky bola zmenená charakteristika riadiacej jednotky motora 1,4 TDI s použitím dlhšieho prevodu tretieho, štvrtého a piateho prevodového stupňa. Maximálny výkon ma hodnotu 59 kW a 195 Nm pri 1800-2200 otáčkach za minútu.
Seat Ibiza Ecomotive sa bude predávať rovnako v päťdverovej aj trojdverovej verzii SportCupé, vo výbave nebudú chýbať prvky ako 4 airbagy, ESP, autorádio s CD a MP3 a Hill Holder. Za príplatok nebude chýbať klimatizácia, tempomat a ďalšie komfortné prvky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?