Španielska automobilka Seat zverejnila podrobnejšie informácie o svojom najúspornejšom modeli, Seat Ibiza Ecomotive. Kombinovaná spotreba úspornej Ibizy by mala dosahovať hodnotu len 3,7 litra nafty na 100 kilometrov.
Pod kapotou najúspornejšieho modelu automobilky Seat tróni známy naftový agregát 1,4 TDI s filtrom pevných častíc. V bežnej Ibize tento agregát dosahuje priemernú spotrebu 4,3 litra na sto kilometrov, rôznymi úpravami agregátu a aerodynamiky vozidla v úspornej verzii Seat Ibiza Ecomotive sa podarilo jej hodnotu znížiť na 3,7 litra nafty na sto kilometrov, čo je medzi konkurentmi najlepšia hodnota. Hodnota emisií CO2 pritom dosahuje úroveň 92 g/km.
K zníženiu spotreby prispel značnou mierou znížený aerodynamický odpor karosérie, keďže jeho hodnotu sa podarilo znížiť z úrovne Cx 0,33 na 0,3, čo predstavuje zlepšenie o 9%. prispeli k tomu pneumatiky 175/70 R14 s nižším valivým odporom, predná maska so zaslepenými otvormi na prívod vzduchu, predný a zadný spoiler a aerodynamické kryty kolies. Úspora hmotnosti bola dosiahnutá okrem iného aj použitím lepiacej sady namiesto rezervného kolesa, celková úspora hmotnosti oproti bežnej verzii Ibizy predstavuje 70 kg.
Okrem aerodynamiky bola zmenená charakteristika riadiacej jednotky motora 1,4 TDI s použitím dlhšieho prevodu tretieho, štvrtého a piateho prevodového stupňa. Maximálny výkon ma hodnotu 59 kW a 195 Nm pri 1800-2200 otáčkach za minútu.
Seat Ibiza Ecomotive sa bude predávať rovnako v päťdverovej aj trojdverovej verzii SportCupé, vo výbave nebudú chýbať prvky ako 4 airbagy, ESP, autorádio s CD a MP3 a Hill Holder. Za príplatok nebude chýbať klimatizácia, tempomat a ďalšie komfortné prvky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.