Seat Ibiza Ecomotive so spotrebou 3,7 l/100km

Braňo Porubčan, 7. prosince 2008, 12:31 Google+

Španielska automobilka Seat zverejnila podrobnejšie informácie o svojom najúspornejšom modeli, Seat Ibiza Ecomotive. Kombinovaná spotreba úspornej Ibizy by mala dosahovať hodnotu len 3,7 litra nafty na 100 kilometrov.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza Ecomotive

Ibiza Ecomotive | foto: Seat

Sdílejte článek

Pod kapotou najúspornejšieho modelu automobilky Seat tróni známy naftový agregát 1,4 TDI s filtrom pevných častíc. V bežnej Ibize tento agregát dosahuje priemernú spotrebu 4,3 litra na sto kilometrov, rôznymi úpravami agregátu a aerodynamiky vozidla v úspornej verzii Seat Ibiza Ecomotive sa podarilo jej hodnotu znížiť na 3,7 litra nafty na sto kilometrov, čo je medzi konkurentmi najlepšia hodnota. Hodnota emisií CO2 pritom dosahuje úroveň 92 g/km.

K zníženiu spotreby prispel značnou mierou znížený aerodynamický odpor karosérie, keďže jeho hodnotu sa podarilo znížiť z úrovne Cx 0,33 na 0,3, čo predstavuje zlepšenie o 9%. prispeli k tomu pneumatiky 175/70 R14 s nižším valivým odporom, predná maska so zaslepenými otvormi na prívod vzduchu, predný a zadný spoiler a aerodynamické kryty kolies. Úspora hmotnosti bola dosiahnutá okrem iného aj použitím lepiacej sady namiesto rezervného kolesa, celková úspora hmotnosti oproti bežnej verzii Ibizy predstavuje 70 kg.

Okrem aerodynamiky bola zmenená charakteristika riadiacej jednotky motora 1,4 TDI s použitím dlhšieho prevodu tretieho, štvrtého a piateho prevodového stupňa. Maximálny výkon ma hodnotu 59 kW a 195 Nm pri 1800-2200 otáčkach za minútu.

Seat Ibiza Ecomotive sa bude predávať rovnako v päťdverovej aj trojdverovej verzii SportCupé, vo výbave nebudú chýbať prvky ako 4 airbagy, ESP, autorádio s CD a MP3 a Hill Holder. Za príplatok nebude chýbať klimatizácia, tempomat a ďalšie komfortné prvky.

Vytisknout

Diskuze: Seat Ibiza Ecomotive so spotrebou 3,7 l/100km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Berlingo

TEST: Citroen Berlingo 1,6 HDi Multispace

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud