Motorističtí novináři České republiky se rozhodli jaké auto je podle nich tím nejlepším za letošní rok. Anketu vyhrál nejnovější výtvor Mazdy, sedan a kombi střední třídy, model 6. Druhý skončil Volkswagen.
Těsný souboj rozhodl o tom, že autem roku motoristických novinářů se stala Mazda 6, která porazila německé kupé Volkswagen Scirocco. Oba získali shodných 206 bodů a o tom, že vítězství poputuje do Japonska rozhodl až vyšší počet prvních míst.
Třetí skončil Ford Fiesta se 158 body, čtvrté místo ukořistila Škoda a její Superb (144 bodů) a pětici uzavírá Alfa Romeo MiTo (136 bodů).
Superb nakonec skončil v užším výběru trochu kuriozně, místo něj byl původně vybrán Opel Insignia, tuzemský importér ho ovšem nedokázal sehnat na testovací jízdy, na jeho místo se tak posunula nejluxusnější Škoda.
Letos poprvé hlasovali novináři odděleně od dříve společné ankety Auto roku, kdy se nedokázali shodnout na parametrech hlasování. Auto roku 2009 potom bude vyhlášeno v lednu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.