Jak vypadá sen o americké dodávce ukazuje Nissan svým konceptem NV2500, který byl odhalen v tamním centru automobilky. Jeho drsný a nekompromisní vzhled ho jasně předurčuje k prodejům v zemi za velikou louží.
Jde zatím o koncept, který zjišťuje jak bude veřejnost na takto koncipovanou dodávku reagovat. Přesto nebo možná právě proto v sobě má plno zajímavých řešení.
Pod kapotou je neupřesněný osmiválec jehož výkon jde na zadní kola. V sérii bychom se měli dočkat pohonu všech kol a širší palety motorů.
Za povšimnutí jistě stojí zajímavá koncepce výklopné boční stěny, takže NV2500 se může rychle proměnit v úřadovnu, prodejní pult, pracovní nebo třeba i operační (?) stůl.
NV uvidíme v sériové výrobě asi za rok a půl, tedy v první polovině roku 2010. Od něj budou odvozeny další dodávky určené pro specifické uživatele. Zachována by měla být základní koncepce odvozená od platformy F-alpha.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.