Ford uvádí na český trh nový model malého vozu: Ford Ka druhé generace. Nové "Káčko" tak navazuje na svého kultovního předchůdce, který byl po dvanáct let výraznou ikonou evropského trhu s malými auty.
Nové "Káčko", které se bude vyrábět výhradně ve třídveřovém provedení, si díky svému zcela novému exteriéru vycházejícího ze stylu tzv. kinetického designu, nespletete s žádným jiným malým vozem.
Prodej na českém trhu začal již 1. prosince, a to hned s oběma čtyřválcovými motory, tedy 1.2 Duratec (69 k) a 1.3 Duratorq TDCi (75 k). Motory jsou vždy spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.
Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (ABS, EBD, 2 airbagy, palubní počítač, tónovaná skla, světla denního svícení atd.) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, mlhovky atd.).
Ford Ka je určen především mladším zákazníkům, kteří se od svého okolí často chtějí odlišovat třeba i vzhledem svého auta. Těm vychází nové "Káčko" maximálně vstříc – a nabízí jim hned od začátku tři individuální sady s názvy Digital, Grand Prix (viz vysvětlivky dole) a Tatoo (viz fotografie).
Základní cena pro Ford Ka 1.2 Ambiente je stanovena na 255 790 Kč, ve výbavě Titanium pak 301 790 Kč. "Káčko" s motorem 1.3 TDCi bude dispozici pouze ve výbavě Titanium, a to za cenu 361 790 Kč.
V rámci zaváděcí nabídky je nyní nejnovější model modrého oválu u všech autorizovaných dealerů Ford ČR v prodeji za speciální snížené ceny:
• Ford Ka 1.2 Ambiente za 219 990 Kč • Ford Ka 1.2 Titanium za 259 990 Kč - Ford Motor Company -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.