Ford uvádí na český trh nový model malého vozu: Ford Ka druhé generace. Nové "Káčko" tak navazuje na svého kultovního předchůdce, který byl po dvanáct let výraznou ikonou evropského trhu s malými auty.
Nové "Káčko", které se bude vyrábět výhradně ve třídveřovém provedení, si díky svému zcela novému exteriéru vycházejícího ze stylu tzv. kinetického designu, nespletete s žádným jiným malým vozem.
Prodej na českém trhu začal již 1. prosince, a to hned s oběma čtyřválcovými motory, tedy 1.2 Duratec (69 k) a 1.3 Duratorq TDCi (75 k). Motory jsou vždy spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.
Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (ABS, EBD, 2 airbagy, palubní počítač, tónovaná skla, světla denního svícení atd.) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, mlhovky atd.).
Ford Ka je určen především mladším zákazníkům, kteří se od svého okolí často chtějí odlišovat třeba i vzhledem svého auta. Těm vychází nové "Káčko" maximálně vstříc – a nabízí jim hned od začátku tři individuální sady s názvy Digital, Grand Prix (viz vysvětlivky dole) a Tatoo (viz fotografie).
Základní cena pro Ford Ka 1.2 Ambiente je stanovena na 255 790 Kč, ve výbavě Titanium pak 301 790 Kč. "Káčko" s motorem 1.3 TDCi bude dispozici pouze ve výbavě Titanium, a to za cenu 361 790 Kč.
V rámci zaváděcí nabídky je nyní nejnovější model modrého oválu u všech autorizovaných dealerů Ford ČR v prodeji za speciální snížené ceny:
• Ford Ka 1.2 Ambiente za 219 990 Kč • Ford Ka 1.2 Titanium za 259 990 Kč - Ford Motor Company -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.