Ford uvádí na český trh nový model malého vozu: Ford Ka druhé generace. Nové "Káčko" tak navazuje na svého kultovního předchůdce, který byl po dvanáct let výraznou ikonou evropského trhu s malými auty.
Nové "Káčko", které se bude vyrábět výhradně ve třídveřovém provedení, si díky svému zcela novému exteriéru vycházejícího ze stylu tzv. kinetického designu, nespletete s žádným jiným malým vozem.
Prodej na českém trhu začal již 1. prosince, a to hned s oběma čtyřválcovými motory, tedy 1.2 Duratec (69 k) a 1.3 Duratorq TDCi (75 k). Motory jsou vždy spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.
Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (ABS, EBD, 2 airbagy, palubní počítač, tónovaná skla, světla denního svícení atd.) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, mlhovky atd.).
Ford Ka je určen především mladším zákazníkům, kteří se od svého okolí často chtějí odlišovat třeba i vzhledem svého auta. Těm vychází nové "Káčko" maximálně vstříc – a nabízí jim hned od začátku tři individuální sady s názvy Digital, Grand Prix (viz vysvětlivky dole) a Tatoo (viz fotografie).
Základní cena pro Ford Ka 1.2 Ambiente je stanovena na 255 790 Kč, ve výbavě Titanium pak 301 790 Kč. "Káčko" s motorem 1.3 TDCi bude dispozici pouze ve výbavě Titanium, a to za cenu 361 790 Kč.
V rámci zaváděcí nabídky je nyní nejnovější model modrého oválu u všech autorizovaných dealerů Ford ČR v prodeji za speciální snížené ceny:
• Ford Ka 1.2 Ambiente za 219 990 Kč • Ford Ka 1.2 Titanium za 259 990 Kč - Ford Motor Company -
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?