Ford uvádí na český trh nový model malého vozu: Ford Ka druhé generace. Nové "Káčko" tak navazuje na svého kultovního předchůdce, který byl po dvanáct let výraznou ikonou evropského trhu s malými auty.
Nové "Káčko", které se bude vyrábět výhradně ve třídveřovém provedení, si díky svému zcela novému exteriéru vycházejícího ze stylu tzv. kinetického designu, nespletete s žádným jiným malým vozem.
Prodej na českém trhu začal již 1. prosince, a to hned s oběma čtyřválcovými motory, tedy 1.2 Duratec (69 k) a 1.3 Duratorq TDCi (75 k). Motory jsou vždy spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.
Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (ABS, EBD, 2 airbagy, palubní počítač, tónovaná skla, světla denního svícení atd.) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, mlhovky atd.).
Ford Ka je určen především mladším zákazníkům, kteří se od svého okolí často chtějí odlišovat třeba i vzhledem svého auta. Těm vychází nové "Káčko" maximálně vstříc – a nabízí jim hned od začátku tři individuální sady s názvy Digital, Grand Prix (viz vysvětlivky dole) a Tatoo (viz fotografie).
Základní cena pro Ford Ka 1.2 Ambiente je stanovena na 255 790 Kč, ve výbavě Titanium pak 301 790 Kč. "Káčko" s motorem 1.3 TDCi bude dispozici pouze ve výbavě Titanium, a to za cenu 361 790 Kč.
V rámci zaváděcí nabídky je nyní nejnovější model modrého oválu u všech autorizovaných dealerů Ford ČR v prodeji za speciální snížené ceny:
• Ford Ka 1.2 Ambiente za 219 990 Kč • Ford Ka 1.2 Titanium za 259 990 Kč - Ford Motor Company -
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.