Juhokórejská automobilka Kia plánuje vybudovať na Slovensku novú továreň na výrobu motorov, ktorá by mala byť dokončená v roku 2012. Výstavbou novej motorárne v areáli žilinského závodu by sa mala podstatne navýšiť kapacita výroby.
Nový závod na výrobu motorov by mal byť podľa plánov automobilky umiestnený vrámci existujúceho komplexu KIA v Tepličke nad Váhom neďaleko Žiliny. Celkové náklady na jeho výstavbu majú predstavovať sumu 100 až 200 miliónov EUR. Nová motoráreň by nevyrábala agregáty iba pre značku Kia, agregáty by sa montovali aj do vozidiel Hyundai.
Automobilka Kia zamestnáva na Slovensku približne 2 800 zamestnancov, plány produkcie na rok 2009 predstavujú výrobu 240-tisíc vyrobených vozidiel za rok. Kia chce okrem európskych krajín vstúpiť aj na ďalšie mimoeurópske trhy, ktoré uvoľnili viaceré trápiace sa automobilky.
V roku 2010 chce Kia na Slovensku dosiahnuť plnú kapacitu výroby, až 300-tisíc nových áut ročne. Tento rok automobilka vyprodukuje približne 205-tisíc vozidiel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.