Ačkoliv prodeje hybridů běží jako na běžícím páse, Volkswagen stále vyčkává, testuje, vylepšuje a piluje. Po představení konceptu Golf s hybridním motorem minulý rok už továrnu opustily i hybridní Golfy nové generace.
Minulou generaci Golfu s hybridním pohonem jsme představili zde. Bylo vyrobeno asi dvacet exemplářů těchto jedinečných vozů a ty byly testovány jako služební vozidla, tedy poměrně náročně. Doba pokročila a tak je třeba pokročit i v hybridním systému.
Nový Golf šesté generace tak byl taktéž vybaven pohonným ústrojím TwinDrive, což je Volkswagenovo označení pro hybrid. Inovovaná verze dosahuje nevídaných výsledků. Souhrnný maximální výkon ústrojí je velmi použitelných 176 koní a jeho kombinovaná spotřeba dosahuje neskutečných 2,5 litru na 10 km.
Golf je tzv. plug-in hybrid, tedy jeho baterii je možné dobíjet ze zásuvky. Na jedno nabití ujede asi 50 kilometrů, což sice není moc, na druhou stranu, velká část městských cest se do toho vejde. Když se vybije baterie, naskočí vznětový motor.
Vzhledem k velkému státnímu zájmu na dokončení vývoje nelze jednoznačně říct kdy se hybrid objeví ve výrobě. Nová generace Golfu má přijít již za tři roky, proto se dá očekávat nasazení v ní, co ovšem udělají tlaky "shora"...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.