Ačkoliv prodeje hybridů běží jako na běžícím páse, Volkswagen stále vyčkává, testuje, vylepšuje a piluje. Po představení konceptu Golf s hybridním motorem minulý rok už továrnu opustily i hybridní Golfy nové generace.
Minulou generaci Golfu s hybridním pohonem jsme představili zde. Bylo vyrobeno asi dvacet exemplářů těchto jedinečných vozů a ty byly testovány jako služební vozidla, tedy poměrně náročně. Doba pokročila a tak je třeba pokročit i v hybridním systému.
Nový Golf šesté generace tak byl taktéž vybaven pohonným ústrojím TwinDrive, což je Volkswagenovo označení pro hybrid. Inovovaná verze dosahuje nevídaných výsledků. Souhrnný maximální výkon ústrojí je velmi použitelných 176 koní a jeho kombinovaná spotřeba dosahuje neskutečných 2,5 litru na 10 km.
Golf je tzv. plug-in hybrid, tedy jeho baterii je možné dobíjet ze zásuvky. Na jedno nabití ujede asi 50 kilometrů, což sice není moc, na druhou stranu, velká část městských cest se do toho vejde. Když se vybije baterie, naskočí vznětový motor.
Vzhledem k velkému státnímu zájmu na dokončení vývoje nelze jednoznačně říct kdy se hybrid objeví ve výrobě. Nová generace Golfu má přijít již za tři roky, proto se dá očekávat nasazení v ní, co ovšem udělají tlaky "shora"...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.