Ačkoliv prodeje hybridů běží jako na běžícím páse, Volkswagen stále vyčkává, testuje, vylepšuje a piluje. Po představení konceptu Golf s hybridním motorem minulý rok už továrnu opustily i hybridní Golfy nové generace.
Minulou generaci Golfu s hybridním pohonem jsme představili zde. Bylo vyrobeno asi dvacet exemplářů těchto jedinečných vozů a ty byly testovány jako služební vozidla, tedy poměrně náročně. Doba pokročila a tak je třeba pokročit i v hybridním systému.
Nový Golf šesté generace tak byl taktéž vybaven pohonným ústrojím TwinDrive, což je Volkswagenovo označení pro hybrid. Inovovaná verze dosahuje nevídaných výsledků. Souhrnný maximální výkon ústrojí je velmi použitelných 176 koní a jeho kombinovaná spotřeba dosahuje neskutečných 2,5 litru na 10 km.
Golf je tzv. plug-in hybrid, tedy jeho baterii je možné dobíjet ze zásuvky. Na jedno nabití ujede asi 50 kilometrů, což sice není moc, na druhou stranu, velká část městských cest se do toho vejde. Když se vybije baterie, naskočí vznětový motor.
Vzhledem k velkému státnímu zájmu na dokončení vývoje nelze jednoznačně říct kdy se hybrid objeví ve výrobě. Nová generace Golfu má přijít již za tři roky, proto se dá očekávat nasazení v ní, co ovšem udělají tlaky "shora"...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.