Konec atmosférickým motorům v BMW M řadách

Roman Turna, 27. listopadu 2008, 20:50 Google+

Po dvě desetiletí byly vysokootáčkové atmosférické motory u modelů řady M od BMW samozřejmostí. Časy se ale mění a s nimi i nároky a potřeby zákazníků. Downsizing je aktuálním trendem, a tak se musí zmenšovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Další obět přísných nároků emisních norem je na světě. Vysoké objemy motorů nedělají naší planetě dobře a proto jsou na světě normy jako Euro 5 nebo 6. Proč se tak přísné normy týkají i sportovních aut, kterých jezdí na silnicích jako šafránu mi není známo. Nejsem zde ale od toho abych nadával, na starosti mám psaní novinek. Co tedy bude do budoucna s řadami M?

Trend je jasný: zmenšování objemu a přeplňování. Ať už turbem nebo kompresorem. Čtyřlitrový osmiválec z M3 a pětilitrový desetiválec z M5 a M6 tak čeká odtučňovací kůra.

Prvním vozem s novým M motorem bude BMW X6 xDrive M, což bude konkurent například Mercedes-Benzu ML63 AMG. Pod kapotou bude mít místo desetiválce nový twinturbo osmiválec. Ten později dostane i nová M5 v průběhu roku 2010. Tento motor bude mít výkon stejný jako standartní 5.0 V10 známý z aktuálních M5 a M6, tedy 500 koní. X6 xDrive M s ním zasprintuje z 0-100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost bude omezena na standartních 250 km/h.

Nové motory budou také pravděbodobně vybaveny funkcemi start/stop a rekuperací energie při brždění.

Dle slov BMW nebudou nové motory o nic méně výkonnější, budou mít ale nižší spotřebu a emise. A o ty jde především.

 

Vytisknout

Diskuze: Konec atmosférickým motorům v BMW M řadách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

my Command

Internet v aute: myCOMAND systém od Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud