Zatím nejnovější Volvo, menší SUV X60, se výborně vyznamenalo v nárazových testech společnosti Euro NCAP. Kvalitní švédská ocel ochránila dost na to, aby rozměrný vůz dosáhl téměř maximálního hodnocení.
Podobně jako Renault Mégane a Opel Insignia, i Volvo XC60 je třeba prozkoušet z pevnosti.
Na výbornou dopadla ochrana posádky na předních sedadlech, když vůz získal plných pět hvězdiček za 37 bodů, (16 přední náraz, 16 boční náraz, 2 náraz na kůl, 2 za připomínače pásů)
Ochrana dětí je ohodnocena 39 body a čtyřmi hvězdičkami z pěti. Obě figuríny byly umístěny proti směru jízdy v předepsaných sedačkách, tříleté dítě dopadlo výborně, jednoleté přineslo Volvu malou ztrátu bodů. I Volvu organizace vytkla nedbalé označení.
Ochrana chodců je v nadprůměru, když si XC60 vysloužilo 17 bodů a dvě hvězdičky ze čtyř. Dobrá je ochrana nohou, měkký je i střed kapoty, kam by pravděpodobně dopadla hlava sraženého dítěte. Horší je to s okrajovými částmi, kam by zase mohla dopadnout hlava dospělého, ty jsou přiliš tvrdé.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.