Zatím nejnovější Volvo, menší SUV X60, se výborně vyznamenalo v nárazových testech společnosti Euro NCAP. Kvalitní švédská ocel ochránila dost na to, aby rozměrný vůz dosáhl téměř maximálního hodnocení.
Podobně jako Renault Mégane a Opel Insignia, i Volvo XC60 je třeba prozkoušet z pevnosti.
Na výbornou dopadla ochrana posádky na předních sedadlech, když vůz získal plných pět hvězdiček za 37 bodů, (16 přední náraz, 16 boční náraz, 2 náraz na kůl, 2 za připomínače pásů)
Ochrana dětí je ohodnocena 39 body a čtyřmi hvězdičkami z pěti. Obě figuríny byly umístěny proti směru jízdy v předepsaných sedačkách, tříleté dítě dopadlo výborně, jednoleté přineslo Volvu malou ztrátu bodů. I Volvu organizace vytkla nedbalé označení.
Ochrana chodců je v nadprůměru, když si XC60 vysloužilo 17 bodů a dvě hvězdičky ze čtyř. Dobrá je ochrana nohou, měkký je i střed kapoty, kam by pravděpodobně dopadla hlava sraženého dítěte. Horší je to s okrajovými částmi, kam by zase mohla dopadnout hlava dospělého, ty jsou přiliš tvrdé.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?