Zatím nejnovější Volvo, menší SUV X60, se výborně vyznamenalo v nárazových testech společnosti Euro NCAP. Kvalitní švédská ocel ochránila dost na to, aby rozměrný vůz dosáhl téměř maximálního hodnocení.
Podobně jako Renault Mégane a Opel Insignia, i Volvo XC60 je třeba prozkoušet z pevnosti.
Na výbornou dopadla ochrana posádky na předních sedadlech, když vůz získal plných pět hvězdiček za 37 bodů, (16 přední náraz, 16 boční náraz, 2 náraz na kůl, 2 za připomínače pásů)
Ochrana dětí je ohodnocena 39 body a čtyřmi hvězdičkami z pěti. Obě figuríny byly umístěny proti směru jízdy v předepsaných sedačkách, tříleté dítě dopadlo výborně, jednoleté přineslo Volvu malou ztrátu bodů. I Volvu organizace vytkla nedbalé označení.
Ochrana chodců je v nadprůměru, když si XC60 vysloužilo 17 bodů a dvě hvězdičky ze čtyř. Dobrá je ochrana nohou, měkký je i střed kapoty, kam by pravděpodobně dopadla hlava sraženého dítěte. Horší je to s okrajovými částmi, kam by zase mohla dopadnout hlava dospělého, ty jsou přiliš tvrdé.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.