AC Schnitzer je jeden z nejznámějších a největších úpravců vozů BMW. V portfoliu mu proto nemůže chybět aktuální verze populární řady 3. Upravena byla jak verze sedan, tak i kombi. A tuning je to opět zdařilý.
Aechenský tuner tak má nyní upravenou kompletní trojkovou řadu, včetně modelu M3. Německá preciznost je vidět na první pohled, pojďme se ale na celou věc podívat trochu podrobně.
A začněme vnějším vzhledem. Kola podle mnoha lidí dělají auto, a tady to mohu jen potvrdit. Jejich název je Type IV BiColor a jsou k dispozici ve velikostech 18 a 19 palců. Zpětná zrcátka jsou menší a lépe je obtéká vzduch díky vylepšené aerodynamice. Dle slov úpravce vypadá vůz rychle i když stojí, k tomu mu pomáhají velmi povedené spoilery a prahy. Zadní světlomety obsahují samozřejmě LED diody.
Tlumič výfuku je samozřejmě také upraven a má ten správný zvuk. Podvozek se dočkal tužších stabilizátorů a poladěných tlumičů. Brzdy jsou samozřejmě sportovní.
Nyní něco k motorům. Zájemcům, kteří si vyberou motor 3.0d, AC Schnitzer připravil novou ECU jednotku. Původní hodnoty 245 koní a 520 Nm poskočily na 284 koníků a 570 Nm. Nedostatkem výkonu a síly tedy trpět nebudete. Ostatní motory mají stejné charakteristiky jako u předchůdce.
Bílá barva 'bávu' opravdu sluší. Nezbývá než doufat, že jich na silnicích uvidíme co nejvíce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.