AC Schnitzer je jeden z nejznámějších a největších úpravců vozů BMW. V portfoliu mu proto nemůže chybět aktuální verze populární řady 3. Upravena byla jak verze sedan, tak i kombi. A tuning je to opět zdařilý.
Aechenský tuner tak má nyní upravenou kompletní trojkovou řadu, včetně modelu M3. Německá preciznost je vidět na první pohled, pojďme se ale na celou věc podívat trochu podrobně.
A začněme vnějším vzhledem. Kola podle mnoha lidí dělají auto, a tady to mohu jen potvrdit. Jejich název je Type IV BiColor a jsou k dispozici ve velikostech 18 a 19 palců. Zpětná zrcátka jsou menší a lépe je obtéká vzduch díky vylepšené aerodynamice. Dle slov úpravce vypadá vůz rychle i když stojí, k tomu mu pomáhají velmi povedené spoilery a prahy. Zadní světlomety obsahují samozřejmě LED diody.
Tlumič výfuku je samozřejmě také upraven a má ten správný zvuk. Podvozek se dočkal tužších stabilizátorů a poladěných tlumičů. Brzdy jsou samozřejmě sportovní.
Nyní něco k motorům. Zájemcům, kteří si vyberou motor 3.0d, AC Schnitzer připravil novou ECU jednotku. Původní hodnoty 245 koní a 520 Nm poskočily na 284 koníků a 570 Nm. Nedostatkem výkonu a síly tedy trpět nebudete. Ostatní motory mají stejné charakteristiky jako u předchůdce.
Bílá barva 'bávu' opravdu sluší. Nezbývá než doufat, že jich na silnicích uvidíme co nejvíce.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.