AC Schnitzer je jeden z nejznámějších a největších úpravců vozů BMW. V portfoliu mu proto nemůže chybět aktuální verze populární řady 3. Upravena byla jak verze sedan, tak i kombi. A tuning je to opět zdařilý.
Aechenský tuner tak má nyní upravenou kompletní trojkovou řadu, včetně modelu M3. Německá preciznost je vidět na první pohled, pojďme se ale na celou věc podívat trochu podrobně.
A začněme vnějším vzhledem. Kola podle mnoha lidí dělají auto, a tady to mohu jen potvrdit. Jejich název je Type IV BiColor a jsou k dispozici ve velikostech 18 a 19 palců. Zpětná zrcátka jsou menší a lépe je obtéká vzduch díky vylepšené aerodynamice. Dle slov úpravce vypadá vůz rychle i když stojí, k tomu mu pomáhají velmi povedené spoilery a prahy. Zadní světlomety obsahují samozřejmě LED diody.
Tlumič výfuku je samozřejmě také upraven a má ten správný zvuk. Podvozek se dočkal tužších stabilizátorů a poladěných tlumičů. Brzdy jsou samozřejmě sportovní.
Nyní něco k motorům. Zájemcům, kteří si vyberou motor 3.0d, AC Schnitzer připravil novou ECU jednotku. Původní hodnoty 245 koní a 520 Nm poskočily na 284 koníků a 570 Nm. Nedostatkem výkonu a síly tedy trpět nebudete. Ostatní motory mají stejné charakteristiky jako u předchůdce.
Bílá barva 'bávu' opravdu sluší. Nezbývá než doufat, že jich na silnicích uvidíme co nejvíce.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.