Na webu prestižního britského časopisu Autoexpresss se objevila velice zajímavá fotografie. Autoři článku tvrdí, že jde o finální verzi ladné karoserie kupé odvozené ze sedanu XF. Realita nebo jen příliš bujná fantazie?
Jaguár se pokouší zaútočit na pozice BMW 3 kupé a Audi A5 novým kupé odvozeným od sedanu manažerské třídy XF. Tohle je údajně první fotka nového kupé XF tak, jak nám jej představili redaktoři Autoexpressu.
Je přirozené, že z automobilky přesné údaje o novém kupé jen tak nevytáhneme. Musíme se proto spokojit s touto fotografií o které jistě nevíme, nejde-li jen o fantazírování redaktorů britského časopisu.
Jde-li o reálný snímek, potom by nový XF kupé byl opět velmi odvážný. Příď bude jistě převzata ze sedanu, zajímá nás proto je zobrazená boční linie a záď. Moderně vyvedené kupé má jen minimální prosklení a hodně železa. Zvedající se linie boku, úzké světlomety, to vše navozuje velkou dravost tohoto sportovního vozu.
Tak co, bude opravdu takový?
Autoexpress.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.