Dlouho očekávaná nejvýkonnější verze nového Volkswagenu Scoricca se už už chystá na svět. Podle nových zpráv to ovšem vypadá na úpravy v původním plánu, který zahrnoval použití výkonného šestiválce z Golfu.
Výkonná verze Scirocca bude ovlivněna závodní a okruhovou verzí Scirocco GT24. To je poháněno velmi nadopovaným dvoulitrem a právě zkušenosti z jeho vývoje by se mihly uplatnit i v silničním Sciroccu.
Dosud si všichni byli téměř jistí v tom, že Scirocco nabídne šestiválec 3,2, který najdeme ve výkonném Golfu R32. Scirocco ovšem dost možná dostane výkonný dvoulitr původem od Audi. Důvodem jsou přirozeně emise, přeplňované motory mohou vykázat nižší spotřebu než klasické velké atmosféry.
Výkonná S3 totiž má pod kapotou dvoulitr 2,0 TFSI, která vychází z verze o výkonu 200 koní (Volkswagen Golf GTI, Škoda Octavia RS), ovšem výkon má navýšený na slušných 265 koní.
Díky tomu by mělo Scirocco R20T zrychlit na stovku pod šest sekund a dosáhnout rychlosti až 250 km/h. Volkswagen zvažuje prodeje v USA a i tato změna by mu mohla pomoci. Představení je očekáváno již velmi brzy, prodeje by mohly začít na počátku roku 2009.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.