Dlouho očekávaná nejvýkonnější verze nového Volkswagenu Scoricca se už už chystá na svět. Podle nových zpráv to ovšem vypadá na úpravy v původním plánu, který zahrnoval použití výkonného šestiválce z Golfu.
Výkonná verze Scirocca bude ovlivněna závodní a okruhovou verzí Scirocco GT24. To je poháněno velmi nadopovaným dvoulitrem a právě zkušenosti z jeho vývoje by se mihly uplatnit i v silničním Sciroccu.
Dosud si všichni byli téměř jistí v tom, že Scirocco nabídne šestiválec 3,2, který najdeme ve výkonném Golfu R32. Scirocco ovšem dost možná dostane výkonný dvoulitr původem od Audi. Důvodem jsou přirozeně emise, přeplňované motory mohou vykázat nižší spotřebu než klasické velké atmosféry.
Výkonná S3 totiž má pod kapotou dvoulitr 2,0 TFSI, která vychází z verze o výkonu 200 koní (Volkswagen Golf GTI, Škoda Octavia RS), ovšem výkon má navýšený na slušných 265 koní.
Díky tomu by mělo Scirocco R20T zrychlit na stovku pod šest sekund a dosáhnout rychlosti až 250 km/h. Volkswagen zvažuje prodeje v USA a i tato změna by mu mohla pomoci. Představení je očekáváno již velmi brzy, prodeje by mohly začít na počátku roku 2009.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.