Trochu to trvalo, ale dočkali jsme se. Porsche Panamera je na světě a my si ho ndes ukážeme ve dvacítce nových fotek, které jsme zatím ještě neviděli. Porsche ukáže i svoji praktickou tvář, to snad stojí za vidění, ne?
Panamera se nám ukáže dokonce v několika variantách. Můžeme si tak všimnout rozdíly mezi šedě nalakovanou Panamerou S vybývanou benzínovým osmiválcem o objemu 4,8 litru. Modrá byla zvolena pro fotografovanou Panameru 4S, což je sice tentýž motor, ovšem výkon jde na všechny čtyři kola. Za koly prosvítají příplatkové keramické brzdy PCCB.
Vrcholná stříbrná verze Panamera Turbo bude s největší pravděpodobností vybavena náhonem na všechna kola vždy a standardně.
Dobře patrný je na jednom snímku přikoupitelná zahrádka na střechu, přesněji příčné nosníky. V kufru zase uvidíme sadu zavazadel speciálně pro tento vůz, která dokonale využijí prostor, který Panamera nabízí. Porsche tedy myslelo i na rodinu.
Z technických zajímavostí jmenujme aktivní světlomety a LED zadní svítilny.
Stále tu ovšem nikde není interiér. Na představení Panamery se podvejte zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.