Trochu to trvalo, ale dočkali jsme se. Porsche Panamera je na světě a my si ho ndes ukážeme ve dvacítce nových fotek, které jsme zatím ještě neviděli. Porsche ukáže i svoji praktickou tvář, to snad stojí za vidění, ne?
Panamera se nám ukáže dokonce v několika variantách. Můžeme si tak všimnout rozdíly mezi šedě nalakovanou Panamerou S vybývanou benzínovým osmiválcem o objemu 4,8 litru. Modrá byla zvolena pro fotografovanou Panameru 4S, což je sice tentýž motor, ovšem výkon jde na všechny čtyři kola. Za koly prosvítají příplatkové keramické brzdy PCCB.
Vrcholná stříbrná verze Panamera Turbo bude s největší pravděpodobností vybavena náhonem na všechna kola vždy a standardně.
Dobře patrný je na jednom snímku přikoupitelná zahrádka na střechu, přesněji příčné nosníky. V kufru zase uvidíme sadu zavazadel speciálně pro tento vůz, která dokonale využijí prostor, který Panamera nabízí. Porsche tedy myslelo i na rodinu.
Z technických zajímavostí jmenujme aktivní světlomety a LED zadní svítilny.
Stále tu ovšem nikde není interiér. Na představení Panamery se podvejte zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.