Dva špičkové modely prémiové značky Lexus se představí na prestižní přehlídce automobilů, motocyklů a lifestylových značek – mmotion 08 (27. – 29. 11. 2008).
Lexus do Veletržního paláce v Praze přiveze svůj nejrychlejší model Lexus IS F a nejluxusnější model LS 600h L.
Lexus IS F Působivé spojení uměleckých sbírek Národní galerie ve Veletržním paláci a nejrychlejšího Lexusu všech dob je tím, co vzbudí emoce na plný plyn. IS F je prvním Lexusem, který nese označení „F“ podle závodního okruhu Fuji a zároveň vývojového střediska, kde se tento emotivní vůz zrodil. Konstruktéři dali nejrychlejšímu modelu do vínku ty nejlepší vlastnosti. Výkonný kultivovaný motor, světově nejrychlejší osmistupňovou převodovku, špičkový podvozek, skvělou aerodynamiku a jízdní vlastnosti, které v řidiči vzbuzují nejhlubší emoce.
Pětilitrový osmiválec s výkonem 423 koní a masivním točivým momentem 505 Nm katapultuje IS F z nuly na 100 km/h za pouhé 4,8 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h. Technologické prvky, které byly použity při výrobě osmiválce, jsou využívány při výrobě čistě závodních motorů. Plný výkon pohonné jednotky by ale nemohl být využit bez dokonalé převodovky. Řidiči je tak k dispozici nejrychlejší osmistupňová převodovka na světě, která dokáže přeřadit rychlostní stupně v manuálním módu za 100 milisekund. Převodovka pracuje ve dvou módech. „D“, který je určen pro městský provoz a kultivovanou jízdu po dálnici. A v módu „M“, který je určený pro sportovní jízdu, kdy je uzamčen měnič točivého momentu od druhého převodového stupně výše. Pro neustálou kontrolu nad vozem má řidič možnost řadit pádly pod volantem. Osmý převodový stupeň je záměrně dlouhý a je určen pro cestování vysokými rychlostmi. Díky tomuto řešení může být Lexus IS F až pozoruhodně hospodárný.
Lexus LS 600h L Druhým zástupcem Lexusu ve Veletržním paláci bude nejvýkonnější hybridní limuzína světa Lexus LS 600h L. S délkou 5150 mm a prodlouženým rozvorem náprav 3090 mm je vlajkovou lodí značky Lexus, kterou charakterizuje výkonný a úsporný systém pohonu, špičková bezpečnost a luxusní interiér.
Jedná se o první automobil na světě vybavený plně hybridní pohonnou jednotkou V8, která spojuje po technické stránce jedinečný zážehový motor 5,0 l s výkonnými elektromotory s celkovým výkonem přesahujícím 300 kW při průměrné spotřebě paliva pod hranicí 9,5 l/100 km a emisích CO2 nižších než 220 g/km. Součástí pohonného systému je také nově zkonstruovaná sestava akumulátorů o velké kapacitě, dvoufázové, elektronicky řízené převodové ústrojí s plynule měnitelným převodem a stálý pohon všech kol. Během jízdy pracuje hybridní systém pohonu v jednom z několika odlišných režimů, které mají co nejvíce zvyšovat celkovou účinnost hybridního pohonu LS 600h L. Při takových provozních podmínkách, kdy je účinnost spalovacího motoru nízká, jako je start a nízké až střední otáčky, je vozidlo poháněno pouze elektromotory, což eliminuje hluk motoru, spotřebu i emise CO2.
Během výstavy si návštěvníci sice nebudou moci vyzkoušet skvělé jízdní vlastnosti, ale mohou se do těchto neobyčejných automobilů alespoň posadit. A to je chvíle pro Lexus LS 600h L s relaxačním paketem pro zadní sedadla. Luxus a pohodlí nabízí zejména pravé zadní sedadlo “otoman”, které je nejen nastavitelné v několika směrech, ale je možné ho sklopit až o 45° a vedle klasických vibračních masáží nabízí také vzduchový masážní systém, který zahrnuje vzduchové čerpadlo umístěné z důvodu zajištění tichého chodu v zavazadlovém prostoru. Má celkem osm vzduchových kapes, které pokrývají oblast ramen a zad sedícího člověka a provádějí profesionální masážní techniky v celé škále odlišných programů. Jejich intenzitu si může uživatel nastavit. Zahrnují také program Shiatsu, což je akupresura ramen a spodní části zad.
Lexus na výstavě mmotion 08 představí opravdu to nejlepší, co může svým zákazníkům ze své nabídky prestižních automobilů nabídnout. - Lexus -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.