Dva špičkové modely prémiové značky Lexus se představí na prestižní přehlídce automobilů, motocyklů a lifestylových značek – mmotion 08 (27. – 29. 11. 2008).
Lexus do Veletržního paláce v Praze přiveze svůj nejrychlejší model Lexus IS F a nejluxusnější model LS 600h L.
Lexus IS F Působivé spojení uměleckých sbírek Národní galerie ve Veletržním paláci a nejrychlejšího Lexusu všech dob je tím, co vzbudí emoce na plný plyn. IS F je prvním Lexusem, který nese označení „F“ podle závodního okruhu Fuji a zároveň vývojového střediska, kde se tento emotivní vůz zrodil. Konstruktéři dali nejrychlejšímu modelu do vínku ty nejlepší vlastnosti. Výkonný kultivovaný motor, světově nejrychlejší osmistupňovou převodovku, špičkový podvozek, skvělou aerodynamiku a jízdní vlastnosti, které v řidiči vzbuzují nejhlubší emoce.
Pětilitrový osmiválec s výkonem 423 koní a masivním točivým momentem 505 Nm katapultuje IS F z nuly na 100 km/h za pouhé 4,8 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h. Technologické prvky, které byly použity při výrobě osmiválce, jsou využívány při výrobě čistě závodních motorů. Plný výkon pohonné jednotky by ale nemohl být využit bez dokonalé převodovky. Řidiči je tak k dispozici nejrychlejší osmistupňová převodovka na světě, která dokáže přeřadit rychlostní stupně v manuálním módu za 100 milisekund. Převodovka pracuje ve dvou módech. „D“, který je určen pro městský provoz a kultivovanou jízdu po dálnici. A v módu „M“, který je určený pro sportovní jízdu, kdy je uzamčen měnič točivého momentu od druhého převodového stupně výše. Pro neustálou kontrolu nad vozem má řidič možnost řadit pádly pod volantem. Osmý převodový stupeň je záměrně dlouhý a je určen pro cestování vysokými rychlostmi. Díky tomuto řešení může být Lexus IS F až pozoruhodně hospodárný.
Lexus LS 600h L Druhým zástupcem Lexusu ve Veletržním paláci bude nejvýkonnější hybridní limuzína světa Lexus LS 600h L. S délkou 5150 mm a prodlouženým rozvorem náprav 3090 mm je vlajkovou lodí značky Lexus, kterou charakterizuje výkonný a úsporný systém pohonu, špičková bezpečnost a luxusní interiér.
Jedná se o první automobil na světě vybavený plně hybridní pohonnou jednotkou V8, která spojuje po technické stránce jedinečný zážehový motor 5,0 l s výkonnými elektromotory s celkovým výkonem přesahujícím 300 kW při průměrné spotřebě paliva pod hranicí 9,5 l/100 km a emisích CO2 nižších než 220 g/km. Součástí pohonného systému je také nově zkonstruovaná sestava akumulátorů o velké kapacitě, dvoufázové, elektronicky řízené převodové ústrojí s plynule měnitelným převodem a stálý pohon všech kol. Během jízdy pracuje hybridní systém pohonu v jednom z několika odlišných režimů, které mají co nejvíce zvyšovat celkovou účinnost hybridního pohonu LS 600h L. Při takových provozních podmínkách, kdy je účinnost spalovacího motoru nízká, jako je start a nízké až střední otáčky, je vozidlo poháněno pouze elektromotory, což eliminuje hluk motoru, spotřebu i emise CO2.
Během výstavy si návštěvníci sice nebudou moci vyzkoušet skvělé jízdní vlastnosti, ale mohou se do těchto neobyčejných automobilů alespoň posadit. A to je chvíle pro Lexus LS 600h L s relaxačním paketem pro zadní sedadla. Luxus a pohodlí nabízí zejména pravé zadní sedadlo “otoman”, které je nejen nastavitelné v několika směrech, ale je možné ho sklopit až o 45° a vedle klasických vibračních masáží nabízí také vzduchový masážní systém, který zahrnuje vzduchové čerpadlo umístěné z důvodu zajištění tichého chodu v zavazadlovém prostoru. Má celkem osm vzduchových kapes, které pokrývají oblast ramen a zad sedícího člověka a provádějí profesionální masážní techniky v celé škále odlišných programů. Jejich intenzitu si může uživatel nastavit. Zahrnují také program Shiatsu, což je akupresura ramen a spodní části zad.
Lexus na výstavě mmotion 08 představí opravdu to nejlepší, co může svým zákazníkům ze své nabídky prestižních automobilů nabídnout. - Lexus -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.