Mazda Motor Corporation představí 3. prosince 2008 na Mezinárodním autosalonu v Boloni ve světové premiéře zcela novou Mazdu3 (v Japonsku známou jako Mazda Axela) v karoserii pětidveřový hatchback.
Druhá generace tohoto vozu v karoserii hatchback těsně následuje verzi v čtyřdveřovém sedanu, která je v současné době vystavena na Los Angeles Auto Show. Nová pětidveřová Mazda3 sdílí se sedanem sportovní řízení a dynamický design – společně s nabídkou špičkové bezpečnosti a minimálním vlivem na životní prostředí.
To, aby auto maximálně respektovalo životní prostředí, bylo jedním z hlavních cílů během vývoje motorů. Automobilka se zároveň soustředila na aerodynamiku vozu, která je jednou z nejlepších v segmentu a byl kladen už tradiční důraz na použití odlehčených materiálů.
Všechny benzinové motory nové Mazdy3 budou mít ještě menší vliv na životní prostředí – budou totiž nabízeny s prvním katalyzátor na světě, který je konstruován pomocí nanotechnologií. Tento nový vývoj dovolí Mazdě snížit používání vzácných kovů jako například platiny.
Nová řada motorů byla udělána evropským zákazníkům na míru a nyní nově obsahuje i nově vyvinutý 2,2 turbo diesel –právě představený v nové Mazdě6 – který byl přidám k existujícím benzinovým motorům o objemu 1,6 a 2,0 a 1,6 turbodieselu. Nový 2,2 turbo diesel je čistý motor s výkonem, spotřebou a kultivovaností na špičce své třídy. Bude nabízen ve dvou variantách – High Power s výkonem 185 koní a Standard Power s výkonem 150 koní. Oba dosahují skvělých výsledků při měření emisí a samozřejmě splňují limity Euro 5. Jak spotřeba, tak emise CO2 se oproti původnímu motoru 2,0 výrazně zlepšily.
Nová Mazda3 hatchback bude odhalena během tiskové konference společnosti Mazda na autosalonu v Boloni, 3. prosince 2008 v 09:00 místního času. - Mazda -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.