Mazda Motor Corporation představí 3. prosince 2008 na Mezinárodním autosalonu v Boloni ve světové premiéře zcela novou Mazdu3 (v Japonsku známou jako Mazda Axela) v karoserii pětidveřový hatchback.
Druhá generace tohoto vozu v karoserii hatchback těsně následuje verzi v čtyřdveřovém sedanu, která je v současné době vystavena na Los Angeles Auto Show. Nová pětidveřová Mazda3 sdílí se sedanem sportovní řízení a dynamický design – společně s nabídkou špičkové bezpečnosti a minimálním vlivem na životní prostředí.
To, aby auto maximálně respektovalo životní prostředí, bylo jedním z hlavních cílů během vývoje motorů. Automobilka se zároveň soustředila na aerodynamiku vozu, která je jednou z nejlepších v segmentu a byl kladen už tradiční důraz na použití odlehčených materiálů.
Všechny benzinové motory nové Mazdy3 budou mít ještě menší vliv na životní prostředí – budou totiž nabízeny s prvním katalyzátor na světě, který je konstruován pomocí nanotechnologií. Tento nový vývoj dovolí Mazdě snížit používání vzácných kovů jako například platiny.
Nová řada motorů byla udělána evropským zákazníkům na míru a nyní nově obsahuje i nově vyvinutý 2,2 turbo diesel –právě představený v nové Mazdě6 – který byl přidám k existujícím benzinovým motorům o objemu 1,6 a 2,0 a 1,6 turbodieselu. Nový 2,2 turbo diesel je čistý motor s výkonem, spotřebou a kultivovaností na špičce své třídy. Bude nabízen ve dvou variantách – High Power s výkonem 185 koní a Standard Power s výkonem 150 koní. Oba dosahují skvělých výsledků při měření emisí a samozřejmě splňují limity Euro 5. Jak spotřeba, tak emise CO2 se oproti původnímu motoru 2,0 výrazně zlepšily.
Nová Mazda3 hatchback bude odhalena během tiskové konference společnosti Mazda na autosalonu v Boloni, 3. prosince 2008 v 09:00 místního času. - Mazda -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.