Není to dlouho, co se dieselový agregát nastěhoval k Porsche. Teď to vypadá, že se naftová mánie nevyhne ani tradiční britské značce. Dárcem orgánů má být vlastník, tedy Volkswagen.
O naftě se u Bentley spekuluje už dlouhé roky. Jednou se tvrdilo že určitě bude, pak zase že ne kvůli obavám o nezájem zákazníků. Teď to opět vypadá tak, že nafty přece jenom dočkáme.
Tato značka, proslavená svými benzínovými motory s obrovským kroutícím momentem, má naftové motory dostat od svého vlastníka, německé značky Volkswagen. Ta je nyní už zcela ovládána značkou Porsche, aby to nebylo tak jednoduché.
A právě oblíbený 'nafťák' 3.0 TDi, který se montuje i pod kapotu Porsche Cayenne, má být onou premiérou u britů. Konkrétně její modernizovaná varianta, kterou dostane i nové Audi A8. Globalizace patrná na první pohled.
Jak to nakonec dopadne, a jestli se vůbec dieselu dočkáme ukáže až čas. Ať se ale stane cokoliv, vždy bude možnost volby tradičního benzínového motoru. Alespoň dokud bude co spalovat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.