Není to dlouho, co se dieselový agregát nastěhoval k Porsche. Teď to vypadá, že se naftová mánie nevyhne ani tradiční britské značce. Dárcem orgánů má být vlastník, tedy Volkswagen.
O naftě se u Bentley spekuluje už dlouhé roky. Jednou se tvrdilo že určitě bude, pak zase že ne kvůli obavám o nezájem zákazníků. Teď to opět vypadá tak, že nafty přece jenom dočkáme.
Tato značka, proslavená svými benzínovými motory s obrovským kroutícím momentem, má naftové motory dostat od svého vlastníka, německé značky Volkswagen. Ta je nyní už zcela ovládána značkou Porsche, aby to nebylo tak jednoduché.
A právě oblíbený 'nafťák' 3.0 TDi, který se montuje i pod kapotu Porsche Cayenne, má být onou premiérou u britů. Konkrétně její modernizovaná varianta, kterou dostane i nové Audi A8. Globalizace patrná na první pohled.
Jak to nakonec dopadne, a jestli se vůbec dieselu dočkáme ukáže až čas. Ať se ale stane cokoliv, vždy bude možnost volby tradičního benzínového motoru. Alespoň dokud bude co spalovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.