Dlouhodobý ruský partner General Motors – společnost AvtoTor – včera v Kaliningradu otevřela nový výrobní komplex, který bude schopný produkovat až 50 000 modelů Chevrolet Lacetti ročně.
Vozy se budou montovat z CKD souprav (CKD: Completely Knocked Down), dodávaných z jihokorejského výrobního závodu GM DAT. V Kaliningradu vyrobené Chevrolety jsou určené výlučně pro ruský trh, kde je Chevrolet nejsilnější zahraniční značkou a Lacetti jeho nejprodávanějším modelem.
„Pro AvtoTor je rozjezd CKD výroby modelů Chevrolet Lacetti vyvrcholením pětileté široké spolupráce s General Motors,“ říká Vladimir Ščerbakov, ředitel firmy AvtoTor. „Jsme dobře připraveni na výrobu modelů Lacetti podle nejvyšších kvalitativních standardů, které zákazníci od značky Chevrolet očekávají.“
„Začátkem tohoto měsíce jsme v Petrohradu otevřeli zcela novou automobilku. Dnešní rozjezd montáže v závodě AvtoTor je dalším důkazem našeho zájmu o Rusko,“ říká Chris Gubbey, president General Motors Russia. „Rusko se docela dobře může už v roce 2009 stát pro GM největším evropským trhem. GM je zde nejsilnějším neruským výrobcem automobilů – a tuto pozici se budeme snažit udržet i v budoucnosti.“
V období od ledna do září 2008 zvýšil koncern GM v Rusku prodeje o 48 %, čímž výrazně předběhl celkový růst trhu (23 %) a dosáhl rekordního prodeje 256 765 automobilů. Tržní podíl GM v Rusku vzrostl z 6,5 % v roce 2006 na aktuálních 10,9 %. I během prvních devíti měsíců tohoto roku si Chevrolet v Rusku drží svoji pozici nejsilnější zahraniční značky, což je výsledek zvýšení prodejů o 33,5 %, resp. 44 000 osobních automobilů a SUV modelů na celkových 175 800 vozidel.
Úspěch General Motors v Rusku stojí na široké nabídce pěti značek GM v každém segmentu trhu. Od roku 2004 se ve firmě AvtoTor smontovalo více než 130 000 vozů značek Cadillac, Hummer a Chevrolet. Nová CKD montážní linka v kaliningradském závodě AvtoTor bude produkovat modely Chevrolet Lacetti, nejprodávanější model značky Chevrolet v Rusku. Jenom v tomto roce Chevrolet v Rusku prodal více než 60 000 modelů Lacetti, což představuje 34 procent z celkových prodejů značky Chevrolet v Rusku. - General Motors Europe -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.