Společnost Ford Motor Company se rozhodla prodat část svého podílu v automobilce Mazda Motor Corp. Obě společnosti však budou i nadále pokračovat v úspěšné strategické spolupráci, která trvá již bezmála třicet let.
Po dokončení transakce klesne podíl Fordu v Mazdě z nynějších 33,4 % na přibližně 13 procent. Ford se chce soustředit na dokončení probíhající restrukturalizace, založené na produktové inovaci. Z uzavřených dohod vyplývá, že snížení podílu bude realizováno odprodejem části akcií přímo Mazdě, zbytek cenných papírů odkoupí strategičtí obchodní partneři japonské automobilky. Transakce vynese Fordu přibližně 540 milionů USD (necelých 11 mld. Kč).
„Tato dohoda umožní Fordu navýšit kapitál, který potřebujeme k financování probíhající restrukturalizace, a současně vytváří podmínky pro pokračování úspěšné spolupráce, jež je v nejlepším zájmu obou společností,“ řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Ford se nyní soustředí na značku Ford a na to, aby nabídl zákazníkům produkty, jaké opravdu chtějí.“
Ford a Mazda budou i nadále sdílet podlahové plošiny a pohonná ústrojí. Ford zůstane největším akcionářem Mazdy a podrží si také křeslo v jejím představenstvu. „Prodej akcií Mazdy, který připravuje náš partner, Ford, nepovede k žádným změnám v naší strategii. Nadále budeme pokračovat v rozvoji značky a iniciativách vedoucích k zefektivnění nákladů,“ prohlásil Hisakazu Imaki, předseda představenstva, prezident a generální ředitel Mazda Motor Corp. „I do budoucna budeme pokračovat jak ve společných projektech joint venture, tak ve sdílení technických celků.“ - Ford -
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?