Na tohtoročnom autosalóne špeciálnych automobilov, ich úprav a príslušenstva v americkom Las Vegas sa predstavil nový koncept - Dodge Challenger SRT10. Poháňa ho hliníkový motor 8,4 litra V10 (450 kW) s krútiacim momentom 760 Nm v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Tremec TR-6060.
Dodge Challenger SRT10 Concept tak rozvíja imidž historických super športiakov značky Dodge. Prispieva k tomu tiež jeho mohutná, čiastočne z uhlíkových kompozitov vyhotovená karoséria s novým lakom Tornado Red, pri ktorej vynikajú najmä kované disky kolies z ľahkých zliatin a mohutné strieborné brzdové čeľuste, nasávač vzduchu na prednej kapote, prítlačné krídlo vpredu a zadný spojler.
Rovnako ako pretekársky interiér, ktorý má kožené sedadlá a nastaviteľný displej informujúci tiež o aktuálnych hodnotách zrýchlenia a brzdenia, a tiež i o sile preťaženia ako násobku gravitačného zrýchlenia. Ďalším tromfom vozidla sú jeho jazdné vlastnosti dosahované v celom rozsahu výkonu, aj vďaka podvozku so zväčšeným zadným skrutným stabilizátorom a zvýšenou tuhosťou, eliminujúcemu hluk a vibrácie.
Neoddeliteľnou súčasťou tohto nadštandardne výkonného vozidla sú pneumatiky Pirelli P-Zero a špeciálne vyvinuté brzdy so softvérom na lepšie sledovanie jazdnej stopy a predvídanie brzdných situácií.
A všetko to v štúdii Dodge Challenger SRT10 uvádza do chodu (pri tejto značke a type vozidla to nemôže byť ani inak) – tradičné červené tlačidlo štartéra na prístrojovej doske.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.